Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 131 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273639
    Koffe
    Keymaster

      Ser till att hålla måndag kväll obokad då. Och gör utrymme för sovmorgon på tisdag 😉
      Hör av dig om du behöver ett extra par händer!

      #273710
      Hempo
      Deltagare

        Ser till att hålla måndag kväll obokad då. Och gör utrymme för sovmorgon på tisdag 😉
        Hör av dig om du behöver ett extra par händer!

        Låter bra Koffe!

        Hoppas på att börja måndagkväll, eventuellt tisdagkväll också 🙂

        #273737
        Igge
        Deltagare

          Kul att folk ställer upp. Håller tummarna på att det går bra! 😀

          #273708
          Hempo
          Deltagare

            Ja det är extremt uppskattat! 🙂

            Har nu i helgen vart i verkstaden och förberett så gott jag kan, allt rengjort och fixat så nu inväntar jag bara morgondagen och ett samtal ifrån ultra att jag kan komma och hämta ett ihopsatt block! 😀

            #273711
            Hempo
            Deltagare

              Ultra blev inte klara med motorn förrän igår, och igårkväll så stog jag redo i sällskap med 2 kompisar för att slå ihop och montera i maskin!

              Efter att ha monterat oljetråg och ena toppen och skulle dra sista biten på ARP-bultarna på andra toppen så märkte vi att minst två av bultarna gick runt, de spände liksom aldrig.. Visade sig att dessa två hade sträckt sig.. Helt sjukt då jag aldrig ens kört bilen med dem, enbart haft dem monterade (efter konstens alla regler) sen i vintras. Så det blev inte mycket gjort igår..

              Däremot så fick jag tag i nya bultar idag hos Ultra! Tydligen samma toppbultar i EJ20 som FA20 bara olika art.nr.. så ikväll/natt skruvas det igen och drömmen om Mantorp på lördag lever än! 😀

              #273738
              Igge
              Deltagare

                Rysare! Vi håller tummarna 🙂

                #273653
                Fricke.w
                Deltagare

                  Ultra blev inte klara med motorn förrän igår, och igårkväll så stog jag redo i sällskap med 2 kompisar för att slå ihop och montera i maskin!

                  Efter att ha monterat oljetråg och ena toppen och skulle dra sista biten på ARP-bultarna på andra toppen så märkte vi att minst två av bultarna gick runt, de spände liksom aldrig.. Visade sig att dessa två hade sträckt sig.. Helt sjukt då jag aldrig ens kört bilen med dem, enbart haft dem monterade (efter konstens alla regler) sen i vintras. Så det blev inte mycket gjort igår..

                  Däremot så fick jag tag i nya bultar idag hos Ultra! Tydligen samma toppbultar i EJ20 som FA20 bara olika art.nr.. så ikväll/natt skruvas det igen och drömmen om Mantorp på lördag lever än! 😀

                  En positiv inställning och glatt humör kommer man långt på 🙂
                  Syns på Mantorp.

                  #273712
                  Hempo
                  Deltagare

                    Hehe japp! Det är när man lever på gränsen som man vet att man lever 😉

                    Men med alla motgångar man haft så är man rätt härdad och ger sig inte så lätt 😛 haha

                    Det gör vi absolut Fredrik! Förhoppningsvis med tävlingsklar bil!

                    #273654
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Håller både tummar och stor tår nu 😉

                      #273713
                      Hempo
                      Deltagare

                        Gårdagkvällens mek började kring 6 med byte av ARP-bultarna i toppen.. en efter en anlände mina underbara medhjälpare och monteringen av motorn fortskred i smidig takt!

                        Dock.. vid 12-snåret insåg vi att svänghjul samt tryckplatta hade blivit kvar hos Ultra.. gjorde iordning så mycket vi kunde och planerade om morgondagen för vissa och 8:00 hämtades grejerna hos Ultra och strax efter börjades sista monteringen och ilyftningen.. Så medans två kompisar skruvade sprang jag fram och tillbaka mellan jobbet och bilen (bilen står på verkstan på jobbet) och lagom till 12 i förmiddags så startade den! 😀 😀 😀 😀

                        Så nu står bilen hos JRM för genomgång och uppdatering av mappen och blir förhoppningsvis klar ikväll! 🙂

                        #273739
                        Igge
                        Deltagare

                          Fan vad nice! 🙂

                          #273745
                          Zlasher
                          Deltagare

                            Bra jobbat, grattis=)

                            #273714
                            Hempo
                            Deltagare

                              Tackartackar 🙂

                              Känns förjävla skönt! 🙂 Hoppas att allt går bra och känns stabilt på lördag så ska jag se till att boka in mig till Malmby 😀

                              #273715
                              Hempo
                              Deltagare

                                Då har helgen gått och Timeattack körningen på Mantorp är över 🙂

                                Bilen höll både fredag och lördag med endast en liten påhälsning bland lekakulorna efter bromsfadening efter långa rakan.. 🙂

                                Körde 1:36,579 som snabbast på lördagen och trots att tider på 1:35 var önskvärda så är jag nöjd över att ens ha tagit mig dit!

                                Tills nästa gång blir det troligtvis nya skivor och belägg samt få till nån form av bromskylning. Och givetvis, få den ordentligt mappad och bänkad! 🙂

                                Ses förhoppningsvis på Malmby!

                                Några bilder från helgen.

                                Och så bjuckar jag på en bild på nästan hela Team Pali Pali som var nere under helgen 🙂

                                #273658
                                TomK
                                Deltagare

                                  kul att träffas!
                                  Grymt att allt lirade för dig efter allt slit.

                                Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.