Visar 11 inlägg - 121 till 131 (av 131 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273663
    FiddeFuling
    Keymaster

      Video!!! :d

      #273741
      Igge
      Deltagare

        Kul att det närmar sig körbart! Törs du komma till årets ssc storträff? 😛

        #273726
        Hempo
        Deltagare

          Video!!! :d

          Haha, video kommer så snart den är fullt genomgången för våren 🙂

          #273642
          Koffe
          Keymaster

            Härligt! Inte en dag för tidigt 😉
            Bara höra av dig om du behöver hjälp med nåt (eller bara sällskap i garaget), det vet du!

            //K

            #273727
            Hempo
            Deltagare

              Hehe nej precis 🙂

              Låter bra Koffe! Ska byta stift efter jobbet idag i verkstan sen förhoppningsvis är jag klar. 🙂

              Härligt! Inte en dag för tidigt 😉
              Bara höra av dig om du behöver hjälp med nåt (eller bara sällskap i garaget), det vet du!

              //K

              #273728
              Hempo
              Deltagare

                Idag kom detta projekt till ända, älskade bilen men tröttnade på allt strul man haft till och från. Funderade på att skrota FA20 snurran helt och hållet och stoppa i V8 bara för att det är tufft. MEN då som av nån form av kosmisk händelse så dök denna upp på blocket…

                Sagt o gjort, hejdå BRZ och HEJ Nissan 350Z V8! (fortfarande ett Z iaf…)

                Från början högerstyrd och V8 konverterad av nu förrförra ägaren men konverterad till vänsterstyrd och tillfixad rent allmänt (nya packningar i motorn, motorn bakflyttad 10-12cm, nytt elsystem m.m) nu under vintern av killen jag köpte den av.

                Motorn är en VH45DE som tydligen sitter i nån gammal lyxnissan vid namn Preident och ett par andra obskyra vagnar 🙂

                Varit ute och gasat ur mig nu under kvällen, förbannat skoj! Känns som en kostym större än BRZ’an vilket inte är så konstigt egentligen men ändå väldigt snarlik i känslan. Ett väldigt välgjort bygge men som alltid finns det lite fix, lite läckage uppe vid soppapumpens tillhåll när man tankar fullt, växellänkaget kändes kanske lite slitet och nåt litet skrap på 4ans växel men.. på det stora hela kalas 🙂

                Stryp mig gärna inte nu och hoppas vi ses på diverse träffar nu i sommar, dock kanske inte rena Subaruträffar… 😛 🙂

                #273643
                Koffe
                Keymaster

                  Helt fel, men bjuder du på en åktur eller två så kan du kanske bli förlåten 😉

                  #273626
                  tendency
                  Deltagare

                    Såg den där på Blocket, asball! Hade jag inte haft STi’n, så hade den varit intressant. 🙂

                    #273729
                    Hempo
                    Deltagare

                      Helt fel, men bjuder du på en åktur eller två så kan du kanske bli förlåten 😉

                      Absolut Koffe 😉 ska bara byta passagerarstolen, gjord för pygméer.. Jag är inte stor men det är fan presspassning på mig där!

                      #273730
                      Hempo
                      Deltagare

                        Såg den där på Blocket, asball! Hade jag inte haft STi’n, så hade den varit intressant. 🙂

                        Ruskigt ball! Blir bara enkla uppgraderingar nu till en början som tex större alukylare, oljekyl och kylning till lådan annars så är det bar å åk 🙂

                        Boxerljud i all ära men V8 muller är fan underbart 😀

                        #273627
                        tendency
                        Deltagare

                          Låter fint det! Näst efter boxermuller så är V8 en stark favorit när det kommer till ljud. 🙂

                        Visar 11 inlägg - 121 till 131 (av 131 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.