Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 131 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273678
    Hempo
    Deltagare

      Skönt det

      Men varför HKS stift?
      NGK är väl bra mycket mer prisvärda?

      Har hört (internet, kom ihåg en näve salt) att HKS stift är gjorda av Denso och sedan ommärkta i stort sett
      Sedan läst ett par personer som haft elektroder som hoppas loss och skrotat i motorn

      My bad är inte HKS-stift som så.

      Står följande på deras hemsida:

      “HKS Iridium/Platina tändstift (resistorstift). Specialtillverkat av NGK enligt HKS specifikationer. M45HL har värmetal 9.”

      Vet att NGK gör grymma stift så 🙂

      #273735
      Igge
      Deltagare

        My bad är inte HKS-stift som så.

        Står följande på deras hemsida:

        “HKS Iridium/Platina tändstift (resistorstift). Specialtillverkat av NGK enligt HKS specifikationer. M45HL har värmetal 9.”

        Vet att NGK gör grymma stift så 🙂

        Sedär, där kom näven salt till nytta 😛

        #273679
        Hempo
        Deltagare

          Sedär, där kom näven salt till nytta 😛

          Haha japp! 🙂 Nu vill jag bara få klart mina toppar och börja skruva ihop skiten igen! d—0.o—b

          #273736
          Igge
          Deltagare

            Kan förstå det 🙂

            #273659
            t1hero
            Deltagare

              men annars verkar jänkarna vara riktiga superkunder som ALLTID undersöker det dom köper till punkt och pricka och ALLTID stämmer av med försäljaren att saker o ting är korrekt och tycker att det borde man ha insett från början.

              Det är en helt annan blåsarkultur där, många vägrar betala med annat än kreditkort för att lättare kunna dra tillbaka pengarna om något är fel.

              #273680
              Hempo
              Deltagare

                I lördags började man äntligen med att slå ihop maskin igen.. Dock kom man inte längre tills att jag insåg att jag glömt beställa nya ventiltätningar.. 😛 Så fick bromsa där och beställde nya på jobbet idag. Men nu är alla delar rena (tillräckligt iaf..) Ifrån all äcklig flytande packning som använts.. Så nu väntar jag bara på tätningarna, sen ska topparna ihop och sen är den redo att slås ihop 🙂 Men innan den åker ner i bilen igen så ska jag montera ett oljekyl jag köpte i torsdags. Lär behövas…

                #273681
                Hempo
                Deltagare

                  Fick lite gjort i lördags!

                  Topparna är på plats tillsammans med ARP-bultar, nya packningar och stift. Skulle monterat kammarna också men det framgick så jäkla otydligt i verkstadsmanualen hur man satte motorn i zero lift position så valde att vänta med det..

                  #273644
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Skönt att du fått hem grejerna och kan köra på 😉

                    #273682
                    Hempo
                    Deltagare

                      Skönt att du fått hem grejerna och kan köra på 😉

                      Tack 🙂 aa känns jäkligt skönt.. Jättespännande att börja sätta ihop en motor för första gången också 😀 Dessutom en som legat isärplockad i ett par månader.. :p

                      #273683
                      Hempo
                      Deltagare

                        Funderat bra länge på vilka coilovers man ska köpa inför säsongen också.. känner att enbart sänkfjädrar kommer INTE göra det jobb jag önskar/kräver..

                        Kikat en del på diverse setuper allt ifrån riktiga budgetgrejer AKA BC Racing, till lite mer mittemellan typ KW Variant 3. Men efter ett samtal med Millway idag så ligger faktiskt Öhlins Road & Track väldigt nära…

                        Priset är lite högre än vad jag först tänkt, men räknar man med frakt, tull och moms på en USA-order så är prisskillnaden inte jättestor speciellt inte med tanke på att det ingår topplagringar både fram och bak på Öhlinarna, för att inte tala om kvalitén man får.. Frågan är hur mkt nudlar jag vill äta i mars 😀

                        #273655
                        TomK
                        Deltagare

                          Funderat bra länge på vilka coilovers man ska köpa inför säsongen också.. känner att enbart sänkfjädrar kommer INTE göra det jobb jag önskar/kräver..

                          Kikat en del på diverse setuper allt ifrån riktiga budgetgrejer AKA BC Racing, till lite mer mittemellan typ KW Variant 3. Men efter ett samtal med Millway idag så ligger faktiskt Öhlins Road & Track väldigt nära…

                          Priset är lite högre än vad jag först tänkt, men räknar man med frakt, tull och moms på en USA-order så är prisskillnaden inte jättestor speciellt inte med tanke på att det ingår topplagringar både fram och bak på Öhlinarna, för att inte tala om kvalitén man får.. Frågan är hur mkt nudlar jag vill äta i mars 😀

                          Sjukt att det kan vara billigare att handla från USA än att åka en liten bit och plocka upp dom.

                          #273645
                          Fricke.w
                          Deltagare

                            Hade jag varit på G att köpa coilovers nu, så hade nog min lappar hamnat på RCE tarmac 2, är ju dämpare som är bestälda av race comp engenering, och gjorda av KW på deras fabrik med samma komponenter som kW club sport 2 men till ett mycket bättre pris 🙂 du får ju välja själv mellan 400lbs fjädrar eller 500lbs 600lbs, hade nog valt 600lbs om de ska användas ordentligt på bana 😉 är ju lite skillnad på 3750$ för kW club sport 2 och 2250$ För RCE tarmac 2 som är samma grejer i princip.

                            #273684
                            Hempo
                            Deltagare

                              Hade jag varit på G att köpa coilovers nu, så hade nog min lappar hamnat på RCE tarmac 2, är ju dämpare som är bestälda av race comp engenering, och gjorda av KW på deras fabrik med samma komponenter som kW club sport 2 men till ett mycket bättre pris 🙂 du får ju välja själv mellan 400lbs fjädrar eller 500lbs 600lbs, hade nog valt 600lbs om de ska användas ordentligt på bana 😉 är ju lite skillnad på 3750$ för kW club sport 2 och 2250$ För RCE tarmac 2 som är samma grejer i princip.

                              Jo prisskilnaden för uppenbarligen väldigt identiska coilovers är ju inget att snacka om 🙂

                              Men för det priset, plus frakt och troligtvis även tull+moms så är man uppe i vad Öhlins R&T kostar i Sverige.. så jag skulle ändå gå på Öhlinarna 🙂 Dock har det dykt upp lite oförutsedda ej bilrelaterade utgifter så får se vart slantarna hamnar 😛 :confused:

                              #273685
                              Hempo
                              Deltagare

                                Älskar när delar man råkar ha sönder är billiga! 🙂

                                Hade missat en kontakt när motorn lyftes ur vilket resulterade i att en kontakt gick av.. igår när man höll på att sätta ihop så mkt man kunde så kom jag såpass långt att man lokaliserade vart den delen satt. ” VALVE ASSEMBLY-OIL CONTROL” á 1600:-. Då kontakten är integrerad i själva delen så kunde man inte beställa kontakten separat.

                                Hur som, delen beställdes med 24h frakt och man är ledig i helgen = SNART ÄR SKITEN IHOP IGEN! 😀

                                Edit: Bytte även tillbaks till original “catback” för decibelkravens skull.. så är det nån som är sugen eller känner nån som är sugen så har jag ett Agency Power catback till salu 🙂

                                #273646
                                Fricke.w
                                Deltagare

                                  Ja de är roligt nästan hela tiden

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.