Idag kom detta projekt till ända, älskade bilen men tröttnade på allt strul man haft till och från. Funderade på att skrota FA20 snurran helt och hållet och stoppa i V8 bara för att det är tufft. MEN då som av nån form av kosmisk händelse så dök denna upp på blocket…
Sagt o gjort, hejdå BRZ och HEJ Nissan 350Z V8! (fortfarande ett Z iaf…)
Från början högerstyrd och V8 konverterad av nu förrförra ägaren men konverterad till vänsterstyrd och tillfixad rent allmänt (nya packningar i motorn, motorn bakflyttad 10-12cm, nytt elsystem m.m) nu under vintern av killen jag köpte den av.
Motorn är en VH45DE som tydligen sitter i nån gammal lyxnissan vid namn Preident och ett par andra obskyra vagnar 🙂
Varit ute och gasat ur mig nu under kvällen, förbannat skoj! Känns som en kostym större än BRZ’an vilket inte är så konstigt egentligen men ändå väldigt snarlik i känslan. Ett väldigt välgjort bygge men som alltid finns det lite fix, lite läckage uppe vid soppapumpens tillhåll när man tankar fullt, växellänkaget kändes kanske lite slitet och nåt litet skrap på 4ans växel men.. på det stora hela kalas 🙂
Stryp mig gärna inte nu och hoppas vi ses på diverse träffar nu i sommar, dock kanske inte rena Subaruträffar… 😛 🙂