- Detta ämne har 107 svar, 24,621 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
6 juni, 2014 kl. 23:16 #268354FladricDeltagare
Nu är sista tentan gjord innan sommaren så nu kan fokus läggas på att fixa de sista på Legacyn 🙂
Fick dit handbromsvajrarna tillslut, fick släppa all spänning som gick ute vid trummorna och med lite våld nådde dem! Dock glömde jag justera på vid trummona igen så har ingen handbromsverkan :pHar hunnit köra ca 100 mil med de nya delarna och givetvis så har mina bakre STI-fjäderben börjat leva om! Så till veckan blir det att riva ner, installera smörjnippel, in med nytt fett och hoppas att det löser problemet 🙂
15 juni, 2014 kl. 20:39 #268355FladricDeltagareNu har jag demonterat fjäderbenet vänster bak, satt dit en fettnippel, pumpat in nytt fett och satt ihop bilen igen 🙂
Den är inparkerad för tillfället så återkommer imorgon om jag fått bort klonket! 🙂15 juni, 2014 kl. 22:23 #268314TallenDeltagareJo jag kör en -92 kombi. Tror det är den fjärde Legacy kombin i ordningen 🙂 Dock inte i lika fint skick men rolig är den. Håller på att få den i okej maskinellt skick.
/D
16 juni, 2014 kl. 22:20 #268356FladricDeltagareOkej, kul! 🙂 Min nuvarande är den fjärde Legacy Turbo för mig iaf 🙂 Härligt!
Har efter ca 1 mils körning har jag inte hört något klonk från fjäderbenet så det verkar vara löst! 🙂 Skönt, skulle det börja leva om igen är det bara att fylla på med nytt fett med fettspruta 🙂
23 juni, 2014 kl. 14:12 #268357FladricDeltagareFick hjälp att bygga om avgassystemet i lördags så nu ligger det inte och skaver mot växellådsbalken och bredbandslambdan sitter äntligen på plats igen! 🙂
Justerade in handbromsen också så nu fungerar den.Allt detta gjordes som förberedelse för konbanekörning på en gammal flygbas i Åmsele! 😀
Uppställning inför körning:Sen har jag inte några fler bilder, fick dock några filmer på min bil när jag körde som jag ska ladda upp så fort jag får tid 🙂
Banan ska enligt utsago vara likadan som Bilsports superstage men då min bästa tid blev 1.27.47 utan R-däck så känns det som att den är lite annorlunda!
Kul var det iaf! Bilen kändes riktigt bra, var 3:dje snabbaste bil på plats. Blev slagen av en Ford Escort MK1 och, pinsamt nog, en Mercedes 190 diesel… Till mitt försvar har 190:n 510 hk och 840 Nm på hjulen och åkte på R-däck men känns ändå lite surt 😉
Fick dock köra ifrån två BMW M3 (de på bilden) så det var ju en tröst!23 juni, 2014 kl. 20:41 #268358FladricDeltagareHär kommer en fösta liten film från starten.
Målgång kommer i en senare film 🙂EDIT:
Och målgång också! Fick inte med hela då ett samtal avbröt filmningen…
http://youtu.be/MkC3Ny4zvEI16 juli, 2014 kl. 22:20 #268359FladricDeltagareHar börjat spåna lite inför nästa steg i modifieringarna av bilen… 😉
Har ett Link G4 PnP samt en smidd EJ22 liggandes som ska i nästan säsong.
Ska köra på bensin till att börja med så jag ser att allt lirar som det ska. Funderar även på att åka min VF35 som första turbo, eller få tag i någon annan STI-turbo, typ VF48! Blir en VF35 för liten för en 2.2 liters motor?Motorn i sig är ett open deck EJ22 block med Wisecokolvar och K1 stakar, RCM toppackningar och oljepump.
Dock är det SOHC men kammarna är omslipade av ENEM och sen ska den vara lite lätt portad!
Hade tänkt plocka kring 300 på hjulen så borde det ju hålla. Dock är det nog på gränsen på vad VF35:an vill vara med på, eller vad tror ni? 🙂Letar för tillfället fler uppsättningar fälgar till R-däck, har ni nått så är det bara att höra av sig!
Högt ET, 5×114.3, 7-8″ breda samt att de ska klara brembooken.
STI originalfälgar som sitter på bilen är väl det mest aktuella så hör av er om ni har några! Skick är inte jätteviktigt, bara de är runda och billiga 😀Även R-däck är av intresse, 215 45 17 är den mest intressanta dimensionen. 225 kanske funkar, är ganska tight i hjulhusen!
Men kom med förslag! 🙂17 juli, 2014 kl. 12:07 #268360FladricDeltagareTackar! Ja, den rör på sig rätt bra för att bara ha en annan styrbox, uppställt laddtryck och justerbart bränsletryck 🙂
Nej, det ska bli spännande!
Köpte en komplett Legacy som både motor och styrsystem sitter i så fick den till bra pris 🙂28 augusti, 2014 kl. 13:09 #268361FladricDeltagareVar ett tag sen jag uppdaterade! Anledning är att jag mest bara kört bilen och njutit av den 🙂
Var ner på Mittsverigebanan och körde i slutet av juli. Monterade i samband med detta främre 22 mm krängaren samt att jag fick tag i en uppsättning likadana fälgar som jag hade men med Bridgestone Potenza RE070 med några millemeter mönster kvar. Gick riktigt bra, bilen kändes väldigt följsam när jag väl kommit på hur den skulle köras! Kräver lite gas för att inte understyra, men ger man lite gas finns ett härligt fäste i framvagnen utan att man tappar fästet i bakvagnen 🙂 Är sammantaget ganska så nöjd med hur chassiet beter sig för tillfället 🙂
Hade tyvärr inga fler bilder från körningen.
Har börjat fundera på att göra något åt utsidan på den för att variera sig lite! 🙂
Är ju lite av en rallynörd så är ganska säker att jag kommer stripea den som WRC-bilarna så ut när det begav sig 😀
Alltid kommer det reta någon 😉 Bilden nedan är på en gatbil med WRC-dekor från Italien, har varit i kontakt med honom och väntar på fler bilder! 🙂28 augusti, 2014 kl. 13:26 #268410zanoiiDeltagareHar börjat fundera på att göra något åt utsidan på den för att variera sig lite! 🙂
Är ju lite av en rallynörd så är ganska säker att jag kommer stripea den som WRC-bilarna så ut när det begav sig 😀
Alltid kommer det reta någon 😉 Bilden nedan är på en gatbil med WRC-dekor från Italien, har varit i kontakt med honom och väntar på fler bilder! 🙂HELT rätt!
28 augusti, 2014 kl. 17:03 #268315Nikke McRaeDeltagareKlart du ska ha dekaler! Det blir grymt.
30 augusti, 2014 kl. 19:15 #268414JuinorSvenskenDeltagareSer skitfränt ut med rallydekalerna, bara du inte kör den som McRae gjorde i Finland 😉
🙁 den som e så clean.
Är det nån sorts kvalitet på dekalerna(typ vinyl) så ska det ju bara vara att dra av om man tröttnar:D
/Jonte
30 augusti, 2014 kl. 19:59 #268362FladricDeltagareJag är som sagt grymt sugen! 🙂
Och dekaler går ju att plocka bort, så det är inte oåterkalleligt 😉
30 augusti, 2014 kl. 20:27 #268326Christian SDeltagareden på bilden är ju gör frän så kör på detd—0.o—b
1 september, 2014 kl. 11:06 #268363FladricDeltagareHar nu fått bilder och lite tips från ägaren till bilen ovan!
Ska kolla runt lite och se vart jag kan få tag i dekaler till rätt kurs och i rätt färg, har lite kontakter inom den branchen 🙂Funderar hit och dit inför nästa säsong då det blir motorbyte och nytt styrsystem 🙂
Tror jag kommer börja med att få det att lira och bara få tag i några större sidomatade spridare och köra med min VF35:a så långt den vill vara med 🙂 borde få hyfsad karaktär med 2.2 l och en VF35!
Är dock lite orolig att den kommer vara för liten och ge för högt mottryck! Vad tror folket? 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.