Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 108 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #268364
    Fladric
    Deltagare

      Kommer definitivt inte tona rutorna! Och en halvbur har jag funderat på, får se hur jag gör framöver 🙂

      Var ute och körde igår, helt plötsligt låste sig vänster bak när jag bromsade inför en rondell och bakvagnen började kännas väldigt lös. Saktade ner direkt och stannade på en parkering och kände på bakhjulet. Det var rätt glappt i “camber-led” så att säga, misstänkte direkt att camberbulten hade gängat upp sig! Tog upp bilen på min kompis lyft och mycket riktigt! 30 min senare var bilen hel igen 😀 skönt med odramatiska fel ibland (dock mindre bra om jag inte upptäckt det och fortsatt köra) 🙂

      #268365
      Fladric
      Deltagare

        Var ute i skogen kring där jag bor och provade en start på grus, är lite klurigt att få till det även på grus, måste ha väldigt höga startvarv för att ta mig iväg hyfsat bra 🙂 blir väl så med högvarvig motor och fyrhjulsdrift 😉

        Fick en film iaf, dock en av de sämsta starterna tyvärr :p

        http://youtu.be/863dlF8rRys

        #268366
        Fladric
        Deltagare

          Testade lite starter på asfalt också! Självklart blev den filmade starten även här bland dem sämre! En riktig kopplingsnötare :p Ser värre ut än det är, blev hjulspinn också men koppling luktade det 😉
          Är ändå hyfsat snabb 0-100 (kring 5 sekunder om man räknar på filmen) för att bara ha en annan styrbox, VF35:a, uppställt laddtryck samt ställbart bränsletryck 🙂

          http://youtu.be/cZgbu_l6hD4

          #268367
          Fladric
          Deltagare

            Nu är Legacyn bortställd för säsongen! Den blev stående en månad i väntan på tid och ork att besikta den, gjorde det i lördags. Den ville inte besiktas tror jag för den blev underkänd på avgasvärdena på tomgång!
            Blir att byta tillbaka till original styrbox när jag plockar fram den till våren och göra ett nytt försök 🙂

            Tvättade i alla fall den väldigt noga och knäppte några kort innan den åkte in i vinterdvalan 🙂

            #268368
            Fladric
            Deltagare

              Här har det inte uppdaterats mycket! Varför? Jo, jag är snart klar med min utbildning så håller på med mitt examensarbete för fullt och i.o.m. att jag valde att göra det på STT Emtec AB i Sundsvall så blir det inte så mycket tid hemma. Så därför står bilen kvar på vinterförvaring! 🙁

              Lite har dock hänt under vintern, har köpt på mig 810 cc sidmatade spridare, bättre begagnad styrväxel, servopump från en GD Impreza ink. ledningar samt ett space saver reservhjul som klarar Brembo-oken 🙂

              Och har sålt Imprezan och köpt en till Legacy Turbo som “bruksbil”, får se hur bra det går med det, den har redan fått Tein coilovers och har annat kul pågång… 😉 Får se om den rent får en egen projekttråd.

              Planen är att få ut den vita och hinna köra nån gång på Mittsverigebanan samt att fixa till lite småsaker som inte prioriterades förra året (däriblad styrservot). Har jag riktigt mycket motivation och får ett bra jobb efter utbildningen är klar blir det motorbyte och att kasta in Linket mot slutet av sommaren 😀

              #268369
              Fladric
              Deltagare

                Har varit och hämtat ut bilen från vinterförvaringen, skön känsla att få köra den igen 🙂

                Tog hem den och ska fixa lite småsaker inför besiktningen:

                – Smörja krängningshämmarbussningar fram (Whiteline påstod att den nya typen av bussningar inte behövde fett, bullshit! ;))
                – Spänna handbroms
                – Fixa kabelbrott på ett positionsljus
                – Flytta slangen till styrtryck för bränsletrycksregulatorn då jag råkat montera den fel och hade för högt soppatryck vid besiktningen på tomgång = jättedåliga avgasvärden 😉

                Som ni ser är det inte en allt för jobbig lista att fixa så besiktning kommer ske under veckan 🙂

                #268370
                Fladric
                Deltagare

                  Besiktad utan anmärkning idag! 🙂

                  #268415
                  Gloremir
                  Deltagare

                    Inte illa. Ut o kör som en galning nu 🙂

                    #268319
                    Koffe
                    Keymaster

                      – Smörja krängningshämmarbussningar fram (Whiteline påstod att den nya typen av bussningar inte behövde fett, bullshit! ;))

                      Vilket fett använder du och vilka symptom ska man kolla efter?
                      Nånting knäpper och knarrar när jag diagonalar upp/ner för trottoarkanter, P-husramper osv. Dvs i lägen då krängarna får jobba. Kan det vara så att det behövs en smörjning kanske? (Kör också på Whiteline).

                      MVH
                      Koffe

                      #268371
                      Fladric
                      Deltagare

                        Har redan kört 20 mil så jobbar på bra 😉

                        Vilket fett använder du och vilka symptom ska man kolla efter?
                        Nånting knäpper och knarrar när jag diagonalar upp/ner för trottoarkanter, P-husramper osv. Dvs i lägen då krängarna får jobba. Kan det vara så att det behövs en smörjning kanske? (Kör också på Whiteline).

                        MVH
                        Koffe

                        Det fett som följde med mina andra bussningar från Whiteline! Vet inte vad det är för fett, dock känns det som något slags grafitfett 🙂
                        För mig gnekar och knarrar det när jag kör i lite större gupp och ner/upp för trottoarkanter eller andra ojämnheter 🙂

                        #268320
                        Koffe
                        Keymaster

                          Låter onekligen som mina fenomen 🙂
                          Gissar att man bör splitta/öppna bussningen för att kunna smörja hela anläggningsytan. Frågan är om jag orkar ge mig på det fram, har för mig att det var överjävligt bökigt att komma åt där.

                          #268372
                          Fladric
                          Deltagare

                            Bilen används som bruksbil just nu och har inte fått så mycket uppmärksamhet de senaste veckorna då jag haft min examensarbetesrapport att skriva samt redovisningar! Blev klar med det förra veckan så nu ska det börja skruvas 🙂

                            Kommer någon helg framöver förhoppningsvis demontera min donatorbil (http://www.garaget.org/?car=335381) med Linket och EJ22:an så jag kan titta över motorn och byta de packningar som behövs 🙂 Har fått hem mina 810 cc spridare från flödestestning, de var i ganska dåligt skick och spruckna i stommen (tråkigt när man köper spridare på detta forum i tron att de endast gått 300 mil och är i bra skick och det visar sig att de är skadade och flödar ojämnt!) men efter renovering och översyn verkar de gå att använda 🙂

                            Är lite i valet och kvalet hur jag ska göra med turboval här i början… Har ju en VF35 på bilen i dag, funderar på att köra den tillsammans med EJ22:an. Då bör jag få tidigt ladd och slipper varva mina SOHC-toppar så mycket… Är lite rädd för vipparmarna och hur bra de klarar laddtryck och högre varvtal :p

                            Andra alternativet är att använda turbon som sitter på EJ22:an i dag, en T3 (T04E) “kinaturbo” från KL Racing (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/t3-t04e-2.html).
                            Har svårt att välja faktiskt, har ju genrör med extern wastegate (också från KL Racing) klart som sitter monterat på motorn redan och har provkört bilen med denna setup. Den kändes trevlig att köra och levde inte allt för mycket på varv!

                            Någon som har några tankar? 🙂

                            Låter onekligen som mina fenomen 🙂
                            Gissar att man bör splitta/öppna bussningen för att kunna smörja hela anläggningsytan. Frågan är om jag orkar ge mig på det fram, har för mig att det var överjävligt bökigt att komma åt där.

                            Precis, dela bussningen för att komma åt överallt 🙂
                            Fram gick det väldigt smidigt, behövde inte lossa någonting förutom själva krängningshämmarbussningen 🙂

                            #268403
                            Igge
                            Deltagare

                              Kul med uppdatering

                              Jag röstar på så tidigt ladd som möjligt, oftast det man nyttjar tycker jag 😛

                              #268373
                              Fladric
                              Deltagare

                                Jo, jag lutar åt det hållet jag också 🙂
                                Men får se hur jag göra när det blir dags!

                                #268374
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Har under veckan lyft ut motorn ur donatorbilen! Gick relativt enkelt, mest tack vare den oerhört smidiga motorlyften 😉

                                  Blir till att fräscha upp motorn och byta bl.a. kamremskåporna så den är redo att lyftas i. Plockade även ut Link:et ur bilen 🙂

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 108 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.