- Detta ämne har 107 svar, 24,621 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
17 september, 2015 kl. 12:42 #268375FladricDeltagare
Dags för lite uppdatering!
Har inte hänt mycket, mest varit och kört på olika event 🙂
Var och körde lite dragracing bara för att det är kul att prova!Fick en bästa tid på 8.76 med 130 km/h i sluthastighet på 201 meter, helt okej tycker jag med tanke på vad det är för bil 🙂
Lägger in en film från Facebook och hoppas att den är öppen för alla…
https://www.facebook.com/kim.mansson.7/videos/1170312422985044/Allt höll ihop så jag är nöjd 😀
17 september, 2015 kl. 15:39 #268321KoffeKeymaster“Länken du gick in på kan ha gått ut eller så kan sidan bara visas för personer i en målgrupp som du inte är del av.”
18 september, 2015 kl. 10:13 #268376FladricDeltagareHm… Ska se om jag får tag i filmen på annat sätt! Fick dock pisk av en Audi A4 så var inte så häftigt 😉
4 december, 2015 kl. 10:35 #268377FladricDeltagareDags för lite uppdatering då!
Har inte hänt något alls med bilen, är utan garage just nu men håller på att bygga en maskinhall med mina föräldrar så kommer förhoppningsvis ha någonstans att hålla till innan säsongen kör igång!
Planen då? Jo:
I med EJ22:an och Linket
Åtärda min mellanaxel som vobblar lite i låga hastigheter
Shimsa om bakdiffen
Nya skivor och klossar runt om
Oljebyte i drivlinan
Nya däck
Någon rolig dekalering av bilen, antingen som Grupp A bilarna eller som träningsbilen som användes under tester (se bild nedan)Vad har jag köpt då?
Inte mycket, men roligt 😀 Köpt coilovers, AST 5300!Ska bli grymt kul att montera dem och känna skillnaden!
Måste borra om bakre fjäderbenstornen men med tanke på att topplagringar för GC8 (som passar) kostar ca 4500 kr så känns det som 6 billiga hål 🙂4 december, 2015 kl. 10:44 #268378FladricDeltagareFick klippet att funka nu!
Fick en bästa tid på 8.76 med 130 km/h i sluthastighet på 201 meter, helt okej tycker jag med tanke på vad det är för bil 🙂
4 december, 2015 kl. 11:26 #268404IggeDeltagareFina fjäderben! Inte gratis va? :p
4 december, 2015 kl. 11:48 #268379FladricDeltagareJo, riktigt trevliga hoppas jag! Känns rejäla i alla fall 🙂
Nja, men inte mycket dyrare än nya K-sport av deras dyrare serie! Och de här är nog snäppet bättre 🙂23 februari, 2016 kl. 09:08 #268380FladricDeltagareHär står det oerhört still för tillfället! Avsaknaden av ett tillräckligt stor garage är en stor orsak! Samt flytt och annat 🙂
Kommer ta hem “nya” motorn samt AST-benen för att gå igenom dom i mitt nuvarande lilla garage. Förbereda inför säsongen 🙂 Kommer inte stressa för att få igång den då jag har min röda Legacy Turbo kombi som sommarbruksbil!
Fokus kommer ligga på att få i ordning fjädringen då den känns roligast och kommer göra mest skillnad. Sedan skulle en ny koppling behövas så småningom samt att skivor+klossar bör bytas runt om! Får se vad pengarna räcker till denna säsong helt enkelt 🙂
I väntan på bättre tider köpte jag på mig ett adapterkitt för att kunna montera 830 cc spridare jag har liggande i mina rails 🙂 hoppas det passar, återstår att se.
25 maj, 2016 kl. 07:17 #268381FladricDeltagareNågon som har koll på hur glappa deras R180 diffar är på ingående axel? Tycker min känns lite väl glapp…
Menar alltså hur mycket det glappar på ingrepp mellan pinjong och huvuddrev 🙂28 april, 2017 kl. 08:33 #268382FladricDeltagareHej alla!
Här har det varit ytterst dött, skyller det till 100% på rallybilen som fått all uppmärksamhet! Har dock inte glömt bort min vita pärla, har äntligen fått tummen ur arslet och beställt nya belägg fram och bak till bromsarna 🙂 Blev Cosworth-belääg från Importcarparts då jag ändå beställde massa delar till rallybilen därifrån! Säkert inte de bästa men är bättre än helt nednötta redstuff som sitter där nu 😉 Rätt kurs var det på dem också!
Kommer ställa på bilen 1 maj och ha bytt bromsbelägg till en vårträff i stan den 13 maj 🙂
Hoppas åstadkomma att cadda upp topplagringarna till mina nya fjäderben så de kan fräsas till 🙂 Om tid/plats finns ska jag under vintern riva ner bakdiff och låda för renovering, 2:ans synkring har börjat bli lite trött samt att utgående axel på lådan har lite väl mycket glapp för min smak 🙂
Är även sugen att montera en dekal som bilden nedan, tydligen en special-version av Legacyn som fanns i England, Rothman Limited Edition!
Enkel dekal som inte förstör sleeper-looken samt som är tidsenlig 🙂 Får se hur det blir!
På återseende!2 maj, 2017 kl. 06:43 #268383FladricDeltagareIngen stor uppdatering annat än att bilen är startad ännu en gång!
Har ställt ut den samt pumpat däcken så jag kan hämta den till stan under veckan eller till helgen. Ville inte köra hem den igår då det var så himla lerigt efter helgens snöfall 🙂Blir lite service inför säsongen som sagt, ska dit med nya bromsbelägg. Funderar även på nya däck då dessa var lite sämre än jag minns dem!
Ska även limma om plastbitarna som sitter framför bakhjulen då de släppt lite 🙂Återkommer med uppdateringar!
4 maj, 2017 kl. 06:35 #268405IggeDeltagareJa just ja… Du har ju en till läcker subaru, räcker det snart? 😛
4 maj, 2017 kl. 07:11 #268384FladricDeltagareJa just ja… Du har ju en till läcker subaru, räcker det snart? 😛
Ja, jag tror att det just nu är rätt fullt på Subarukontot d—0.o—b Har ju även en Legacy Turbo kombi i bra skick som väntar på en omlack av front och huv efter en skada (som den hade när jag köpte den)… Nu har jag en rallybil, en “vanlig” sedan och en “vanlig” kombi Legacy Turbo så då slipper jag köpa någon till sådan hoppas jag 🙂
16 maj, 2017 kl. 20:39 #268385FladricDeltagare15 juni, 2017 kl. 09:29 #268386FladricDeltagareHej!
Här har det inte hänt så mycket, har mest kört bilen på helger och njutit 🙂
Tills igår 😀 Var ute och körde, var ca 1.5 mil hemifrån, när kopplingen helt plötsligt föll i botten när jag skulle växla!
Kunde köra hemmåt och växla försiktigt utan kopplingen så tog mig tillsut hem till garaget 🙂Demonterade IC:n och slavcylindern och konstaterade att urtrampningslagret inte längre vill sitta fast i tryckplattan! :p
Kopplingen har gått ca 6500 mil sedan den var ny och den har fått leva ett rätt hårt liv 🙂 Trodde den skulle gett upp tidigare, är ändå bara en originalkoppling! Även om det nu bara är urtrampningslagret som gått sönder tänker jag byta koppling och allt när jag liks måste lyfta ner lådan 🙂
Tur att jag kan lyfta ner 6-växlade lådor från en Legacy Turbo, börjar vara vardagsgöra 😀
Detta får bli under semestern, ska göra i ordning rallybilen först så kan jag ställa undan den tills nästa tävling i augusti!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.