Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265709
    Fricke.w
    Deltagare

      Låter som en plan, skickar dig info på PM 😉

      #265710
      Fricke.w
      Deltagare

        Skulle ju återkomma till sponsorer jag lyckats knutit lite spons med och de lyder som följande.
        Stenö plåt och isolering AB.
        Engrens tack.
        Elektrolindningar.
        Matfors hydraul service.
        Solings däck och bilservice.
        Säls åker AB.
        Algolan AB maskinbearbetning.
        Söderhamns stuveri.
        PBZ.
        ACE muffler/header.
        OFT= open flash tablet/vhisnu tuning

        OFT tog jag kontakt med, för att jag tycker att ecutek har lite för ensam rätt på marknaden i Sverige, vad gäller mappning av original ecu och tycker dom har väldigt bra priser jämfört med sin konkurrent + att den så kallade surf platan man får med för att skötta sina mappar med loggning med mera, även spar din original mapp och kan enkelt återställas till helt original om så skulle behövas.
        dom har även program varan för att mappa själv helt gratis på sin hemsida eller ta hem färdiga mappar att utgå i från för ned landning + som sagt att man kan logga alla värden på bilen för att läsa ut senare eller se dom direkt på tableten under färd 🙂
        Finns för närvarande till följande bilar.
        Toyota GT86/Scion FRS/ Subaru BRZ.
        Mazda MX-5.
        Porsche 997
        Porsche cayman och boxter.
        http://openflashtablet.com/index.html

        ACE muffler då?
        Jo för att dom är en firma att räkna med, gör uträknade grenrör för racing och är duktig på de.
        Har Grenrör till följande bilar.
        Toyota GT86/Subaru BRZ.
        Honda S2000.
        Mazda RX-8 och utveklar till flera.
        Dom sysslar även med luft kylda Porsche och VW Bubbla 🙂
        http://aceheader.com/

        Dom van ju för övrigt sin klass i Japansk Time attack med ACE/Arise bilen.













        Jäkligt sköna bilder på fina bilar från den dagen på Tsukuba.
        http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=78895&highlight=Tsukuba

        PBZ för att jag ville ha någon som mappar med OFTen som är erkänt bra på Japanare, kommer att lägga upp lite bilder och broms papper när den dagen med Arash är avklarad 🙂

        #265711
        Fricke.w
        Deltagare

          Har ju hämtat lite däck också den här veckan, Kumho KU36 och de som var så fint med dom, är ju att de bara är inside out side märkning, man får ut mycket mer åka av dom då, då jag kan skifta däcken hur som helst under rejs helg 🙂


          Köpte även en uppsätning Nankang NS2R i TW180.

          Vad tror folket då, klarar man sig på 2st uppsätningar, eller ska jag köpa en till, om vi tänker att de ska köras 4st fredagar med träning i TA och 4st tävlings dagar + TA festival och säkert 5 st ban dagar hemma vid på flygstaden?
          Klarade 7-8 körningar på Falken fk453 föra året och då är de i alla fall 1-2 dagars körning kvar i dom skulle jag tro, men dom gick ju också att skifta hur som, då dom bara är märkt out side och inte har en rull riktning.

          #265763
          Igge
          Deltagare

            Jag står och väger mellan nankang ns2r och kumhon, så du får gärna recensera dom när du testat 🙂
            Eller om du hittat något bra test på nätet eller så

            #265799
            Fredsson
            Deltagare

              Igge kolla på rejsa. Där har dom bra recensioner av olika r däck 🙂

              #265764
              Igge
              Deltagare

                Igge kolla på rejsa. Där har dom bra recensioner av olika r däck 🙂

                Inte hittat så mycket på kumhon där jämfört mot ns2r 🙂
                oklart om kumhon har stomme som ett r-däck eller ett gatdäck

                #265740
                Fladric
                Deltagare

                  Annars kan jag rekommendera Bridgestone Potenza RE070 som semi-r däck 🙂
                  Sitter ju original på bl.a. -07 STI och finns att få tag i för under 1000 kr däcket i 225/45 R17 🙂 Nackdel är att de bara finns i två dimensioner, den tidigare nämnda och någon kring 19″ vill jag minnas som satt på Nissan GTR 🙂

                  De har en hård stomme och bred anläggningsyta, bra grepp kalla men blir märkbart bättre varma 🙂

                  #265765
                  Igge
                  Deltagare

                    Annars kan jag rekommendera Bridgestone Potenza RE070 som semi-r däck 🙂
                    Sitter ju original på bl.a. -07 STI och finns att få tag i för under 1000 kr däcket i 225/45 R17 🙂 Nackdel är att de bara finns i två dimensioner, den tidigare nämnda och någon kring 19″ vill jag minnas som satt på Nissan GTR 🙂

                    De har en hård stomme och bred anläggningsyta, bra grepp kalla men blir märkbart bättre varma 🙂

                    Finns några fler dimensioner (enligt tirerack), men väldigt få och svåra att få tag på verkar det som
                    Ett däck jag trivts med, men som sagt finns det inte i 18″. Därför jag vill veta mer om Kumhon 🙂

                    #265712
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Kumho ku36 åkte på fälgarna i går, så dom blir först ut att testas 🙂
                      De jag kan säga nu rent spontant är att kumho är mycket lättare än nankang och de trots kumho är en 45a och nankang 40.
                      Kumho hade ett område mellan sida och slit ytan som kan liknas vid känslan att trycka på drag radialer, väldigt mjuk och greppigt gummi.
                      Medans nankang är stenhårda där, så visst är nog nankang extra förstärkt, där av den extra vikten också, men ska bli sjukt intressant att pröva kumho också då jag alldrig känt ett sådant område jag beskrev på ett gatt däck 🙂

                      #265713
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Var i väg och hämtade pålagda däck på fälg i dag och de som slog än var va lätt dom känndes.
                        Är nog en kombo av att kumho ku36orna var riktigt lätta, jämfört med Nankang Ns2r jag fick hem + enkei rpf1orna som också är väldigt lätta, var inte bara jag som reagerade på de, utan däck grabbarna tyckte också samma sak.
                        Lite bilder på skönheterna då så klart 😀



                        #265766
                        Igge
                        Deltagare

                          Härligt! 😀

                          Kommer det komma massa sponsordekaler sedan eller hur ser dealen ut?

                          #265741
                          Fladric
                          Deltagare

                            Blir nog sjukt snyggt med hjulen! 😀

                            #265714
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Härligt! 😀

                              Kommer det komma massa sponsordekaler sedan eller hur ser dealen ut?

                              Japp den kommer vara draperad med loggor 🙂
                              Och reklamen kommer att ha guld och rött som tema, då jag tycker att lotus Renault formel 1 bilen är så fin 😀

                              #265715
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Blir nog sjukt snyggt med hjulen! 😀

                                Dom kommer att passa som handen i handske, med temat på bilen sen, ska bli riktigt intressant att se den draperad och klar 🙂

                                #265716
                                Fricke.w
                                Deltagare

                                  Kommer ha rpf1or nästa säsong! Dock i black chrome, med mattsvarta breddare 🙂

                                  De tycker ja, fina fälgar som även fyller funktion och syfte 🙂

                                Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.