• Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av tendency.
Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 480 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #279099
    Baardh
    Deltagare

      Ja svart inredning passar helt klart bättre ihop med den gröna lacken 🙂

      #278890
      tendency
      Deltagare

        Ja svart inredning passar helt klart bättre ihop med den gröna lacken 🙂

        Verkligen! Hade varit nice med komplett svart helskinn, även baksäte och dörrsidor. Plus svart matta. Meeen, verkar ju vara omöjligt att få tag på. Så det blir väl nå rallystolar av något slag och sedan anpassa det övriga, färga, klä om eller så..

        #279035
        Lindbloom
        Deltagare

          Hahahaa! 😀 Lugn nu, Mistrarna lowest’n’slowest, jag vill kunna köra bilen också. :* :* :*

          Min funkar utmärkt att köra som du säkert sett 😉
          Letar du fortfarande efter inredning?:p 😉 måste ju finnas å få tag på nånstans..:s

          Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

          #278891
          tendency
          Deltagare

            Min funkar utmärkt att köra som du säkert sett 😉
            Letar du fortfarande efter inredning?:p 😉 måste ju finnas å få tag på nånstans..:s

            Det har jag sett! Men din är ju högre. 😉
            Jaa. Inte letat aktivt på ett tag nu dock. Kan ju både köpa inredning eller byta mot min, men det vimlar inte av svart skinn eller svarta STi-inredningar.. snyft.

            #279036
            Lindbloom
            Deltagare

              Ja nu ja, men en gång i tiden va den låååg

              #278892
              tendency
              Deltagare

                Ja nu ja, men en gång i tiden va den låååg??
                Fan va segt, tycker ju de vorde finnas nån som vill sälja sin elr på nån skrot :/

                Det var den verkligen!
                Ja, eller hur. *pekar på dig* 😀

                #279037
                Lindbloom
                Deltagare

                  Haha nu förstår ja inte alls varför du tror ja har de?

                  #278893
                  tendency
                  Deltagare

                    :p 😀

                    #278894
                    tendency
                    Deltagare

                      Inte så mycket gjort, men fortsatt lite pill med STi‘n. Inte orkat uppdatera här pga bilträff och att jag efter det blev sjuk… I helgen stog STi‘n utställd på Wescrape Meet i Uppsala, grym träff med många feta bilar! Stannade även på deras After Party (middag och fest under kvällen). Kommer lite bilder från utställningen senare.

                      Har haft lite planer på att lackera min TMIC svart, men det är ett projekt lite längre fram. Inför Wescrape Meet sprayade jag dock en svart STi-logga på IC’n. Blev inte klockrent då lite färg kröp under min hemmagjorda stencil, men ljusår bättre än den gröna loggan som var där innan. Om jag orkar ska jag gå loss med lite slippapper och putsa bort färgen som kom utanför.

                      Hade tänkt att bara putsa av IC’n litegrann och spraya på loggan, men jag kunde inte göra det så simpelt för mig. Det blev lite extra slip och puts, samt att jag rätade upp ALLA flänsar, en efter en med spårmejsel.. skapligt trött i ryggen blev jag, men bra blev det!

                      Har man ingen skrivare, så…

                      Skulle bara ta putsa rent, men började slipa. Körde även med polerrondell efter slipning, ingen närbild på det.

                      FÖRE & EFTER. Rätade upp alla flänsar.

                      FÖRE & EFTER. Redo för lack. Avsevärd skillnad! 😀

                      FÖRE & EFTER. Förebilden är tagen när jag köpte bilen. Det har hänt litegrann under huven! 🙂 Allt grönt är nu borta och lite kolfiber adderat, bl.a.


                      Har ett kolfiber fjäderbensstag som inte är monterat (enbart fästena sitter där), eftersom jag måste fixa spacerplattor för att den tog i ena hörnet på intercoolern. Dom blå slangarna ska bytas ut till svarta. Sedan börjar det faktiskt se rätt skapligt ut!

                      STi

                      Tittut.

                      #278895
                      tendency
                      Deltagare

                        Better late than never. Lite bilder på STi från när den stod utställd på Wescrape Meet 3/9.

                        Bild av Simon Narto, instagram: mrnarto

                        Fick en JDM Life Sweden-dekal av Johan Lundberg, som direkt åkte på. Han har en ball Evo med luft (som också stod utställd). Kika hans instagram: longjumperjohn

                        Foto av Pontus, instagram: pontusblomqvistfoto

                        #278896
                        tendency
                        Deltagare

                          Dags att introducera en ny familjemedlem! 😀 Nu är det TRE stycken BLOBEYE på “samma uppfart” efter att tjejen köpte sig en WRX -04! 10900mil, endast sommarkörd enligt uppgift, rostskyddad, fullservad, 19″ OZ Superleggera och någon skavank inkluderat i priset.

                          Nuvarande line up:
                          STi -03
                          WRX -04 (sedan)
                          WRX -05 (kombi)

                          Hon har redan lite små planer för den. Dekalerna ska bort, även STi dito. Scoop ska lackas om pga stenskott. Bilen ska få lite kompletterande rostskydd. “Den måste sänkas lite” (till våren). GC8-vingen blir troligtvis kvar (hon gillar designen), men den är tattigt monterad, så det ska göras något åt. Sedan finns en p-skada på kofångaren bak, lite lägre prio på den tillsvidare.

                          Har hunnit ta bort dekalerna på vingen och bilen är just i detta nu inlämnad för polering och lackskydd!

                          Lite kul kuriosa. För exakt ett år sedan köpte jag min WRX -05 kombi, precis lagom till Barkarbyträffen. Och nu köptes denna, alldeles lagom till träffen. BÅDA i Tyresö, haha!
                          Ännu mer kul kuriosa är att säljaren var Lasse Väätänen – rallyförare som kör en GC8 tillsammans med sin bror Petri. Dessa snubbar och deras bil har medverkat i en reklamfilm för Abbas makrill på tub! Säkert många av er som känner till den!

                          På väg hem med nyförvärvet. WRX -04 och WRX -05.

                          Ta bort dekaler på vingen… var tvungen att ta bort allt… :p

                          Inlämnad för polering och lackskydd hos Paul (instagram paulhauki)

                          Petri och säljaren Lasse Väätänen med deras rally GC8.

                          Reklamfilmen dom medverkade i är en MUST SEE! Episk, hahaha.
                          https://www.youtube.com/watch?v=OTeML5lw5eM

                          #278897
                          tendency
                          Deltagare

                            Har inte gjorts någonting med bilarna, men har hänt en hel del ändå. Förutom att ha njutit av sensommaren, så har jag och Simon Allinggård spelat in film med STi‘n. 🙂 Har varit på bilträffar, bl.a Barkarbyträffen tillsammans med Swedish Subaru Club och tjejen körde då sin nya WRX. Dessutom har STi’n blivit godkänd att ställa ut på Gävles motormässa, 2 dagar den 1-2 oktober (lördag-söndag nästa helg, kl 10-16). Och så har min STi hamnat på Garagets framsida också, det var en kul överraskning! 😀

                            Förra veckan hade jag lite strul med höjden vänster fram. Har haft lite skrap till och från som har tilltagit och jag upptäckte då att bilen var lägre vä fram än hö fram! Skitskumt. Nog för att dämpare och fjädrar “sätter sig” lite med tiden, men detta var extremt, skiljde typ 8mm om jag minns rätt? Bilen är jämnhög nu efter lite uppskruvning av höjd. Skärmkanten vänster fram måste dock valsas lite för att den är mindre valsad än höger. Lär på med lite färg också som har nötts bort..

                            Har spelat in en film med Simon (Instagram simonsfoto). Blev riktigt nöjd med resultatet! 🙂
                            https://www.youtube.com/watch?v=1XG4KrkGIeg
                            Kan man bädda in Youtubevideos så att dom kan spelas upp direkt i inläggen, någon som vet?

                            Från filminspelningen.

                            Mariefred Meet

                            Barkarbyträffen. 32st Subarus samlades innan träffen och åkte sedan karavan dit!
                            Testade göra en liten film med STi‘n, handhållet filmat med kompaktkamera med fisheye. Blev rätt ok för att vara första gången och snabbt ihopslängt. Kika här: https://www.youtube.com/watch?v=1leYQDhe4yE

                            Garaget rekommenderar. 🙂

                            #278956
                            Christian S
                            Deltagare

                              Kan man bädda in Youtubevideos så att dom kan spelas upp direkt i inläggen, någon som vet?

                              nej det går inte.
                              frågade om det redan i januari 2012 och fick då till svar

                              Problemet är att sånna plugins slöar ner forumet, speciellt för äldre datorer och smartfåååns. Inte alla Android lurar som stödjer flash, och den svarta rutan som syns om man inte startar klippet kan göra att scrollningen hackar.

                              http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90973

                              #278898
                              tendency
                              Deltagare

                                nej det går inte.
                                frågade om det redan i januari 2012 och fick då till svar
                                http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90973

                                Ah, vad tråkigt. Då får ni klicka på länkarna då. 🙂 Tack för svar!

                                #278899
                                tendency
                                Deltagare

                                  Tjohoo! Har hänt mycket, men inga förändringar av bilarna dock. Kan väl börja med att rapportera lite om Gävle Motormässa som pågick 1-2 Oktober där jag hade min STi utställd tillsammans med fyra andra STi! Var en skitkul helg med härligt folk. 😀 Vi umgicks även utanför mässan och var ut lördag kväll för lite mat och ferre. Bodde på hotell i stan.

                                  Fredag körde jag en sjukt noggrann tvätt innan det var dags att åka till mässhallen.

                                  På plats putsades det vidare, vaxade lite grejer för extra finish.

                                  Alla uppställda och klara på fredag kväll, inför mässan lördag-söndag.

                                  Utanför mässhallen var det show med driftingbilar, motorcyklar osv. Bra hålligång!

                                  Lite käk och ferre med gänget.

                                Visar 15 inlägg - 406 till 420 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.