- Detta ämne har 479 svar, 53,468 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2015 kl. 18:36 #278671tendencyDeltagare
Tack OzO! Absolut, ska hålla tråden levande. 🙂
4 november, 2015 kl. 22:33 #278672tendencyDeltagare5 november, 2015 kl. 04:44 #278965edbeDeltagareSnyggt…även om jag tycker det kan bli lite för mycket färg med färgade muttrar 🙂 …och on that note: ska du ha kvar de rosa eller säljer du dom? Skicka PM i så fall.
5 november, 2015 kl. 09:32 #278673tendencyDeltagareedbe: Skickar PM. 🙂
5 november, 2015 kl. 15:44 #279068GloremirDeltagareOch jag som tycker det är nog med 1 projekt 😛
Ser bra ut =)5 november, 2015 kl. 23:25 #278674tendencyDeltagareGloremir: Hehe, tackar. Men jag gör ju inga större ingrepp som t.ex du gör! Mest kul pillande för att förhöja utseendet på bilarna och adderande av lite grejer. 🙂
6 november, 2015 kl. 20:15 #278675tendencyDeltagareSTi‘n ska få nya fälgar och däck till nästa säsong och det är på G… 🙂 Har suttit i timtals och letat fälgar, info och bilder. Synd att man har bultcirkel 5×100, är inte lika lätt att hitta feta fälgar då, oftast är det ju 5×114.3 som gäller. Har varit helt inställd på att jag vill ha 19″. Men det är helt omöjligt att hitta info och bilder på blobeyes med det!
Vill ha en konkav design med bra djup. 18″ finns det ju en hel del att välja på. Har hittat några snygga 19×9.5″ ET34-35.. som jag inte vet hur dom passar, det blir nog lite för mycket “poke” med såpass stora hjul? Får bli 18″ denna gång då jag har funnit hjul jag vill köra på. Jag får forska vidare i om det finns några trevliga 19″ med 9-9.5″ bredd man kan smälla på vid ett senare tillfälle istället.
Såhär ser STi‘n ut i nuläget, med original 17″ WRX-fälgar (spacers fram pga Brembooken). Jäklar vad smått! 😀 Men bilen blev lite lägre än med 19″arna som satt på tidigare, snyggt. (Dåliga mobilbilder i skymning..)
Några hjul jag har kikat på:
Här har vi en STi 2003 med 19″. Har frågat ägaren vad det är för fälgar, men har inte fått svar. Men det ser ut som JR Wheels JR3 och dom har då måtten 19×9.5″ ET35. Vet inte hur dom är på bilen, om dom tar för stor plats i hjulhusen osv. Vet heller inte om dom går över dom tjocka Brembooken, då han har bytt ut sina till något eftermarknads. Snyggt var det iallafall! (PS. Om ägaren vill att jag tar bort bilden, så gör jag det)
En annan 19″ jag har kikat på är XXR 530 19×8.75″ ET35. Dom passar garanterat. Nästan helt hundra på att den går över Brembooken också. Djupet är dock lite dåligt och ganska högt ET, lär ha spacers för att flytta ut hjulen lite.
XXR 530 18×8.75″ ET33. Så jäkla snygga i Chromium black på denna blåa hawkeye STi.
Den fälg jag har fastnat allra hårdast för är en 18″ från Cosmis Racing – XT-206R. Så sjukt fet och snygg fälg att jag smäller av! MEN… för att få detta snygga djup så krävs det såklart 18×9.5 ET10 eller 18×11 ET8, finns dessutom bara i 5×114.3. För att passa STi’n så är det 18×9 ET33 som gäller – fortfarande snygga, men då får fälgen inte alls samma snygga djup som gör den så attraktiv… Youtubevideo på hur 18×9 ET33 ser ut på en hawkeye STi.
11 november, 2015 kl. 22:16 #278676tendencyDeltagareWRX‘en har stenskott (hål) i höger dimljus. Var till Subaru och kollade vad dom tar för ett nytt – 2400kr… Kände lite att nej, jag tror att jag står över och letar begagnat istället. Vilket dock inte verkar vara det lättaste, har inte hittat något alls! Men tills dess att jag hittar ett nytt, så tonade jag dimljusen för att slippa att vatten samlas i lyktan och för att undvika (eller åtminstone minska risken för) fler stenskott.
Har aldrig tonat något tidigare och det var inte det lättaste. Lyktorna är konkava och det var pillrigt att få till toningen runt kanterna. Köpte Biltemas strålkastarfilm och jag vet inte om den ska anses vara bra eller inte, tyckte den var ok att jobba med. Kan ju inte säga att jag är helt nöjd med min insats, men det blev OK för att vara första gången. 😛
Ljuset blev lite vitare (kass efterbild, hade kameran fel inställd).
Och så har jag äntligen tagit bort STi-emblemet i grillen. Kändes lite wannabe att åka original WRX kombi med STi-emblem…
Före toning och med STi-emblemet.
Efter toning och utan STi-emblemet. Obs, bilen är skitig som fan, därför ser toningen matt ut.
Tycker att det ser bra och stilrent ut med emblemlös grill. Funderar på att köpa ett par blåa “Hella Supertone” tutor, original ser så miserabla ut. Och alla vet ju att sådana där häftiga tutor ger 5hk extra. 🙂 Och dom oranga blinkersglasen ska plockas bort någon gång.
11 november, 2015 kl. 23:00 #278974NorbiusDeltagareSupertones i fronten gör mycket för utseendet tycket jag, har på min gc8 🙂
12 november, 2015 kl. 09:33 #278677tendencyDeltagareSupertones i fronten gör mycket för utseendet tycket jag, har på min gc8 🙂
Jag var tidigare anti mot såna där, förstod inte vitsen med att ha tutor som flashar bakom grillen. Men har svängt i min åsikt och tycker att det ser fräckt ut. 🙂 Originaltutorna ser ju så miserabla ut, speciellt när dom har börjat rosta. Och dom gör inte mycket väsen av sig. Tror du att det skulle passa med blåa på min WRX? Eftersom grillen är helt emblemlös så kommer tutorna att bli rätt framträdande. Har du bild på hur det ser ut på din? 🙂
14 november, 2015 kl. 11:07 #278678tendencyDeltagareSTi‘n fick ena Sickspeedknoppen monterad. Jag är helt såld på neo chrome av någon anledning, tycker att det är sjukt snyggt. Kommer nog att beställa mer detaljer till bilen i neo chrome… visar sig om det kommer att se för mycket ut… 😀 :p
Sickspeed 6-speed… Sickspeed sixspeed.
Gillar finishen och känslan i handen, känns gedigen. 175g aluminium.
15 november, 2015 kl. 17:01 #278679tendencyDeltagareJag har funderat på om jag ska köpa en ratt till STi‘n, en med ekrar i neo chrome för att göra växelspaksknoppen sällskap. Har hittat några riktigt läckra. Verkar ju vara lite lurigt att få tutan att fungera… Airbaglampan antar jag att man släcker med ett motstånd som i GC8? Minus är ju också att blinkersretur kommer att saknas.
Har kikat mest på NRG’s utbud av rattar, nav och quick release. Har fastnat för en ratt som är 3″ djup och frågan är hur nära mig ratten hamnar med NRG’s nav och quick release? Måste mäta djupet med originalratt och ta reda på vad NRG-prylarna har för djup… Finns det någon som har en NRG setup och vet hur ratten hamnar i jämförelse med original?
Har fastnat riktigt hårt för NRG ST-055R-MCRS med 3″ djup, ekrar i neo chrome, svart läder och röda sömmar som STi’n har. 🙂 Men hamnar ratten för nära mig med 3″? Vill även ha quick release.
NRG ST-036MC är också riktigt snygg. Även denna är 3″ djup. Men jag tror att jag föredrar ekerdesignen och sömmarna på ST-055R-MCRS.
Har även kikat på NRG ST-015MC-BL. Den är 2″ djup, jämfört med 3″ för dom ovan. Men denna ratt kanske är för mycket?
Skulle blåa ratten passa eller bli för mycket?
NRG Quick release 2.8 och NRG Short hub. Finns massa olika Quick releases, vet inte riktigt vilken jag vill ha. Och vilken jag KAN ha… dom har kanske olika djup?
15 november, 2015 kl. 21:16 #279069GloremirDeltagareTror det blir för mycket med blå ratt. Angående hur nära ratten kommer dig så vet jag faktiskt inte.
Förövrigt så ser det fin fint ut =)15 november, 2015 kl. 21:22 #278680tendencyDeltagareTror det blir för mycket med blå ratt. Angående hur nära ratten kommer dig så vet jag faktiskt inte.
Förövrigt så ser det fin fint ut =)Jag tror det jag med. Får nog bli en svart ratt. 🙂
Tack!16 november, 2015 kl. 06:12 #278944Christian SDeltagareAirbaglampan antar jag att man släcker med ett motstånd som i GC8? Minus är ju också att blinkersretur kommer att saknas.
ja man lär montera att motstånd för att släcka airbaglampan.
blinkersreturen fungerar utmärkt på min men det kanske är annorlunda på den quick releasen du funderar på? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.