Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 480 totalt)
  • Författare
    Lindbloom
    Deltagare

Kommer dom, slår aldrig fel! 🙂 aa snyggt, kommer sitta bra på fälgarna!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Igge
      Deltagare

Snygga fälgar! Även om jag personligen föredrar mindre stretch och poke 😛
        Blir nog grymt hur som helst

Lindbloom
        Deltagare

235 på 8.75 blir ingen strech 😉

tendency
          Deltagare

Kommer dom, slår aldrig fel! 🙂 aa snyggt, kommer sitta bra på fälgarna!

Kommer nog bli bra. Bara hoppas att allt lirar bra. Vet ju att jag måste valsa skärmarna, åtminstone bak. Och köra några grader negativ camber.

Lindbloom
            Deltagare

De kommer knte va nå problem, ja slipade ner kanten som va på skärmen å sen bara se till att du värmer ordentligt innan du valsar å ta de lugnt å pressa inte ut för mycke så går de kanon! 🙂

tendency
              Deltagare

Snygga fälgar! Även om jag personligen föredrar mindre stretch och poke 😛
                Blir nog grymt hur som helst

Jag gillar inte heller för mycket poke och det blir det ju garanterat med dessa. 😀 Hoppas jag inte måste köra med allt för mycket negativ camber för att minska poke till vad som är acceptabelt. :p 235 på 8.75″ är lugnt, blir ingen stretch.

tendency
                Deltagare

De kommer knte va nå problem, ja slipade ner kanten som va på skärmen å sen bara se till att du värmer ordentligt innan du valsar å ta de lugnt å pressa inte ut för mycke så går de kanon! 🙂

Har aldrig valsat själv tidigare och har inte ett valsverktyg. Så jag tror jag låter någon som kan det där göra det åt mig. :rolleyes: :p

tendency
                  Deltagare

NÅGON I VÄSTMANLAND, SÖDRA DALARNA, GÄVLEBORG som är kunnig på att valsa skärmkanter?! 😀

Igge
                    Deltagare

235 på 8.75 blir ingen strech 😉

Jag gillar inte heller för mycket poke och det blir det ju garanterat med dessa. 😀 Hoppas jag inte måste köra med allt för mycket negativ camber för att minska poke till vad som är acceptabelt. :p 235 på 8.75″ är lugnt, blir ingen stretch.

Ni förstår inte, jag är allergisk mot allt som påminner om stretch xD
                      225 på 8″ är på gränsen för mig
                      Jag kör 235 nu istället (fortfarande 8″) och tycker det är alldeles perfekt 🙂
                      Om man bortser från att det äter lite extra hjulhus

tendency
                      Deltagare

Ni förstår inte
                        225 på 8″ är på gränsen för mig
                        Jag kör 235 och tycker det är alldeles perfekt 🙂

😀 Då förstår jag… hehe. “Meaty” i lagom dos kan vara riktigt sexigt. Jag har en tråd för dig! http://www.iwsti.com/forums/gd-tires-and-wheels/85318-wide-tire-thread-255-up.html

275/40 på 17×8″, höhö…

Lindbloom
                        Deltagare

Har aldrig valsat själv tidigare och har inte ett valsverktyg. Så jag tror jag låter någon som kan det där göra det åt mig. :rolleyes: :p

De e bara å testa, inte så svårt :p ja handknackade alla mina för ja inte hade nån vals

Lindbloom
                          Deltagare

😀 Då förstår jag… hehe. “Meaty” i lagom dos kan vara riktigt sexigt. Jag har en tråd för dig! http://www.iwsti.com/forums/gd-tires-and-wheels/85318-wide-tire-thread-255-up.html

275/40 på 17×8″, höhö…

Va fan? 275 på 8″?? :s

tendency
                            Deltagare

De e bara å testa, inte så svårt :p ja handknackade alla mina för ja inte hade nån vals

Lindbloom
                              Deltagare

Ska se vad en vals kostar. Men tror att dom extra slantarna det skulle kosta att lämna bort är värt det. 🙂 Lämnade en tidigare GT till Ari Koskinen för skärmvalsning, då blev det ju riktigt seriöst.

275 på 8″ var lite väl, haha..

En vals ligger runt 1000lappen, men känner du så, ska du absolut göra de 🙂 jaa de e ju en mindre risk de blir fel iaf :p

Haha aa va lite väl..

tendency
                                Deltagare

En vals ligger runt 1000lappen, men känner du så, ska du absolut göra de 🙂 jaa de e ju en mindre risk de blir fel iaf :p

Jamen då kan jag lägga en extra slant för att få det gjort av någon som kan. Jag är ju dessutom drabbad av Murphys lag, så inget går någonsin min väg! 😀 Det som inte kan eller får hända, det händer mig, oavsett vad det är…

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 480 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.