Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 764 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Japp. Mycket niiiice =)

goffemannen
      Deltagare

Idag har vi fått hem en liten godisbit till =).

En HKS SSQV2 dumpventil. Ska bara hitta en adapter så ja kan montera den på slang.

Snofi
        Deltagare

Fint! , kan du fixa bilder på baksidan till mig ?

goffemannen
          Deltagare

Fint! , kan du fixa bilder på baksidan till mig ?

baksidan av dumpen menar du? Där vaccumslangen sitter?

Snofi
            Deltagare

baksidan av dumpen menar du? Där vaccumslangen sitter?

Yesh, precis =)

goffemannen
              Deltagare

blir detta bra??

Snofi
                Deltagare

Ser strålande ut! En fråga till ;P

Är alla dina muttrar lika stora eller är det nån som skiljer sig?

typ som denna?

goffemannen
                  Deltagare

va ja kan se så är de lika stora.

Snofi
                    Deltagare

Ok, vilken av skruvarna på min bild är mest lika din den som e lite längre eller kortare?

goffemannen
                      Deltagare

jadu. svårt å säga. men de är nog mest lik den korta.

goffemannen
                        Deltagare

Åkte till imprezan direkt efter jobbet igår. Skulle skruva bort ett ic rör och styrboxen slutade med att ja lossade hela insuget :P. De är ett rör som går under insuget till turbon. de satt lite löst vid turbon såg de ut som. Så undersökte lite närmare. de va helt murket så de va hål i den. Så fick slita väck hela insuget. Men jag får passa på att måla om det samtidigt som de är borta =). å byta några gamla slangar. Jag kommer sätta dit ett nytt rör/slang i silicon inget orginal. Troligtvis Autobahn88 i svart.

Tog med mig styrboxen hem och idag så bytte jag kretskortet till det nya link.

goffemannen
                          Deltagare

Lite nya grejor fixade idag. Blev ju lite extra utgifter nu iom insugsröret till turbo va kass. Så har beställt ett nytt rör, svart autobahn88 blev det. Sen har ja beställt röd VHT Wrinkle paint. Köpt grundfärg och färgborttagning till insuget. Blir att lacka det på tisdag nästa vecka. Fick även beställa insugspackingar och spjällhus packning.

goffemannen
                            Deltagare

Snart är insuget redo för lackering. Igår och idag har jag rengjort och tagit bort all gammal färg. Ikväll ska jag maskera allt som inte ska ha nån färg på sig. Jag har använt mig av först stålborste för att få bort all lös färg. Sen har jag penslat på Delfin färgborttagning för att få bort resterande färg.

Direkt av från motorn.

Rensat på nästan alla saker som är monterade på insuget.

Helt rensat och färgen är borta. Redo för maskering.

Gilarski
                              Deltagare

Vilket ‘sug-jobb’ 😉 tyckte det var hur jobbigt som helst att plocka loss allt från insuget när jag rev min kärra. Nåväl, gött jobbat.

goffemannen
                                Deltagare

Jo lite jobb är det ju. Men de va lättare än va jag trodde. Får ja bara alla grejor så är kanske motorn ihop helt nästa helg igen. Då även Link monterat och kanske tillochmed provstartad =). Det beror på om ja fått tryckröret svetsat(montering för IAT sensorn).

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 764 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.