› SSC › Allmänt snack › FAQ & How to? › Import guide: Köpa kokare i England
- Detta ämne har 104 svar, 67,718 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Nathan. 
- 
		FörfattareInlägg
- 
		
			
				
21 oktober, 2010 kl. 12:25 #42995Lt Dan DeltagareNån som vet hur det är med dimljuset bak? Som jag kan förstå så är det bara ett dimljus på höger sida bak, kan man ta bort det och besikta utan dimljus eller måste man sätta dit ett på vänster sida? Det gäller allstå en reg besiktning och STI -05. På min löstes detta på regbes helt enkelt genom att dra ut kontakten. Det var bes mannens ide och han var nöjd med det! 5 november, 2010 kl. 15:31 #43019NickeH DeltagareTänkte bara uppdatera då jag reg besiktat fått nya plåtar samt gjort vanlig besiktning. Fick liten plåt fram då besiktningskillen tyckte jag borde få en liten då det satt en liten från england, mycket uppskattat, inte ofta man är så nöjd när man varit på bilprovningen. Mina nya strålkastare hade ingen elektrisk höjdjustering(nån som vet hur man flyttar från den gamla strålkastaren utan att ta isär den?) så jag tog bort vredet på knappen och tejpa över knappen med eltejp. Gjorde samma sak med dimljuset bak, tog bort lampan ur hållaren och tejpade över knappen så den ser ut som en del av inredningen, inte så snyggt men det lurade bilprovningen som inte hittade nån knapp 🙂 Så nu är det bara att leka i vinter norrland!! En bild just efter besiktningen. 
 http://www.hallsten.nu/subaru/bes_norsjo.jpg5 november, 2010 kl. 15:57 #42982Kvarnis DeltagareJösses ni har ju snö 😀 Grattis till att reggning etc är klart är alltid ett litet lotteri tyvärr 18 november, 2010 kl. 01:20 #43054parvus DeltagareKan man använda ett informationsblad från Japan? Står vikt, totalvikt, effekt, cylindervolym osv. 8 februari, 2011 kl. 08:36 #43062Arson DeltagareHejsan, Lyfter en lite äldre tråd. Går i tankarna om att hämta hem en praktisk, men samtidigt sportig vardagsbil. Med pundets nuvarande kurs och priserna i England känns det som det är läge för ett rejält fynd! Funderar antingen på en Impreza WRX kombimodell, spelar egentligen ingen större roll om det är bug-, eller blobeye. Känns dock som att bugvarianten ger betydligt mer för pengarna? Men jag har också ett annat alternativ i form av en Legacy. Hur svårt och jobbigt (läs: byråkratiskt) är det att registrera en sådan i Sverige? http://www.pistonheads.com/sales/2417986.htm Tack på förhand! 
 //Mattias10 februari, 2011 kl. 11:54 #43046Gilarski DeltagareDet enda hindret jag känner till är att bilen skall 
 vara seriemässigt producerad och uppfylla säkerhetkraven
 för att färdas på väg.Är den tillverkad i mer än 400 exemplar samt rullar på väg 
 så skall det itne vara några konstigheter ärligt talat.Ring SWEDAC för säkerhet skull och kolla. Tror Superior Imports hade en sån där kärra ute på försäljning 
 för ett tag sedan.Hejsan, Lyfter en lite äldre tråd. Går i tankarna om att hämta hem en praktisk, men samtidigt sportig vardagsbil. Med pundets nuvarande kurs och priserna i England känns det som det är läge för ett rejält fynd! Funderar antingen på en Impreza WRX kombimodell, spelar egentligen ingen större roll om det är bug-, eller blobeye. Känns dock som att bugvarianten ger betydligt mer för pengarna? Men jag har också ett annat alternativ i form av en Legacy. Hur svårt och jobbigt (läs: byråkratiskt) är det att registrera en sådan i Sverige? http://www.pistonheads.com/sales/2417986.htm Tack på förhand! 
 //Mattias17 februari, 2011 kl. 17:18 #43055parvus DeltagareHar äntligen registrerat min STi RA v2 men totalvikten verkar vara fel. Skrev ut en pdf som jag länkat i tråden där totalvikten var 1475 vilket gav mig 110 kg som jag kunde lasta bilen med, d.v.s jag kan endast ha 1 passagerare. Impreza GT och en Type R som jag såg på blocket verkar ha 1750 som totalvikt men en annan RA som jag såg på forumet har också 1475. Han på besiktningen rekommenderade att jag skulle skaffa intyg från Subaru men vad står den på? 1750 kg? Är det Jan Steen man ska kontakta? Vill ju slippa böter för att det sitter mer än två i bilen. 18 februari, 2011 kl. 11:05 #43020NickeH DeltagareHar äntligen registrerat min STi RA v2 men totalvikten verkar vara fel. Skrev ut en pdf som jag länkat i tråden där totalvikten var 1475 vilket gav mig 110 kg som jag kunde lasta bilen med, d.v.s jag kan endast ha 1 passagerare. Impreza GT och en Type R som jag såg på blocket verkar ha 1750 som totalvikt men en annan RA som jag såg på forumet har också 1475. Han på besiktningen rekommenderade att jag skulle skaffa intyg från Subaru men vad står den på? 1750 kg? Är det Jan Steen man ska kontakta? Vill ju slippa böter för att det sitter mer än två i bilen. Du lär väl aldrig bli stoppad av nån som vill väga din bil med passagerare och sen jämföra med reg beviset, borde va helt riskfritt att ha 1475kr i totalvikt. 18 februari, 2011 kl. 13:59 #43056parvus DeltagareDu lär väl aldrig bli stoppad av nån som vill väga din bil med passagerare och sen jämföra med reg beviset, borde va helt riskfritt att ha 1475kr i totalvikt. Grejen är att p.g.a totalvikten får jag på papper endast ha en passagerare. Kollar polisen upp bilen står det ”Antal passagerare, max: 1”. Vet inte hur strikta polisen brukar vara när det står så när bilen helt klart kan ha 4 passagerare. 20 februari, 2011 kl. 13:26 #43007volvosnubbe Deltagarehej ! 
 Ingen som försökt få hem en 22b o regga ?
 Jag har tagit hem endel bilar men alla har ju varit byggda i minst 1000ex. men 22b den e ju bara byggd i 399ex . Med andra ord går det inte o regga i sverige ?
 varit sugen på en sådan men fått förklarat en gång att det inte går att regga här.
 Men vore kul om nån har några erfarenheter eller även tagit hem en sådan som privat import.
 / Dennis -som nyligen tog hem en sti type r v6 limited.20 februari, 2011 kl. 14:02 #43057parvus Deltagarehej ! 
 Ingen som försökt få hem en 22b o regga ?
 Jag har tagit hem endel bilar men alla har ju varit byggda i minst 1000ex. men 22b den e ju bara byggd i 399ex . Med andra ord går det inte o regga i sverige ?
 varit sugen på en sådan men fått förklarat en gång att det inte går att regga här.
 Men vore kul om nån har några erfarenheter eller även tagit hem en sådan som privat import.
 / Dennis -som nyligen tog hem en sti type r v6 limited.Vad jag känner till går det endast få in den som flyttgods. 20 februari, 2011 kl. 16:30 #43014Turbovin DeltagareFinns ju folk som tagit in såna där FQ-evos i Sverige, inte har de väl byggts i några 1000 ex heller? 6 mars, 2011 kl. 18:12 #43059Daene DeltagareNågon som har koll på hur man gör för att få bilen att räkna i KM o inte Miles ? o sen ställa om Mätarställningen till KM ? Alltså 
 På en Subaru tex STI 03a TYPE UK ??6 mars, 2011 kl. 18:22 #43047Gilarski DeltagareOM instrumentet kan ställas om, så torde nån som jobbar på Subaru veta (Mumin?). Jag skulle tippa att det finns en parameter i instrumentet som man kan ställa via en dignostjänst. Beroende på värdet på denna parameter visas km eller miles i trippmätaren resp. hastighetsmätaren. 6 mars, 2011 kl. 18:31 #43060Daene DeltagareOM instrumentet kan ställas om, så torde nån som jobbar på Subaru veta (Mumin?). Jag skulle tippa att det finns en parameter i instrumentet som man kan ställa via en dignostjänst. Beroende på värdet på denna parameter visas km eller miles i trippmätaren resp. hastighetsmätaren. Okej tackar för info , får kika med subaru om dom eventuellt kan göra det 
- 
		FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
