- Detta ämne har 310 svar, 70,247 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av Javiisst.
-
FörfattareInlägg
-
15 februari, 2016 kl. 22:44 #270617JaviisstDeltagare
när jag bytte dom på min tryckte jag in dom för hand men iom att den sitter snett så går det väll rätt trögt.
Om man tar ut packningen och typ rengör, går det o återanvända det så länge den inte är sönder ?
16 februari, 2016 kl. 07:02 #270397Christian SDeltagareja det ska det väll göra.
jag bytte på min för att några var sönder.25 februari, 2016 kl. 00:05 #270618JaviisstDeltagarelite update från garaget då:
Där fick IAT fästet bli då det är enklast för kabeldragningen
Renoveringskittet kom fram och det passade perfekt
då försökte jag pressa ut den andra och rengöra o stoppa tillbaka men tyvärr så var packningens hårda del som åker in i spåret på oken var av någon anledning paj och vägrade sitta på plats trots djup rengöring av spåret osv så det blev beställa till den sidan med och bör dyka upp imorgon
när jag väl fått dessa åtgärdat så blir det lufta och fixa klart bak helt sedan blir det ge sig på fram och hoppas på att man inte får några överraskningar där.
och fixa kablarna för IAT och 3.5 BAR Map sensorn ska också fixas rätt snart…1 mars, 2016 kl. 00:56 #270619JaviisstDeltagaredå fick man ännu mer gjort och det närmar sig våren, plus 5 idag 😀
bak oken blev klar och glad blev jag 🙂
AEM 3.5 bar Map sensor med COBB anslutning PnP, sen så AEM IAT 😉
sådär ser det ut och är jätte nöjd med hur det blev o ser Clean ut!
ska lufta bak bromsarna när man har en extra fot 😛 sen blir det fram beläggen som ska bytas med och då ska jag försöka fixa avgasläckan mellan min downpipe och mitten rör, läckan är emot kardanen så vill åtgärda det och efter detta tror jag är det dags för olje, glykol byten inför mappningen 🙂
oljan i lådan är bytt redan till Redline Shockproof med LS tillsats samma med bakdiffen.sen självklart har vi ett litet problem, besiktning lol
8 mars, 2016 kl. 00:27 #270620JaviisstDeltagarewell well well när man trodde att allt gick åt rätt håll och mappning var nära så mötte jag på detta:
totalt misshandlade är dem, så det blir renovera där framme med :@
ännu längre fram blir detta nu med tryck testa bilen och mappa…8 mars, 2016 kl. 15:33 #270368tendencyDeltagareAsch, vad tråkigt att stöta på farthinder. Behövs kolvarna bytas ut eller räcker det att putsa upp och i med nytt gummi?
8 mars, 2016 kl. 16:48 #270621JaviisstDeltagareAsch, vad tråkigt att stöta på farthinder. Behövs kolvarna bytas ut eller räcker det att putsa upp och i med nytt gummi?
Ja det blir inte kul när det skiter sig. Jag har ingen aning än så länge men dem ska ut väldigt snart så jag får kolla hur det ser ut.
11 mars, 2016 kl. 12:06 #270622JaviisstDeltagareTog ut oken och kolvar som tur ingen av dem var skadad. Så det blir bara packningar som ska inhandlas. Spåren på oken där packningen ska sitta måste dock rengöras ordentligt, bildats massa korrosion eller vad de heter lol
30 mars, 2016 kl. 21:09 #270623JaviisstDeltagareliten uppdatering var det då:
gjorde klart oken fram och ena kolven var det jobbigt o få tillbaka in sen dem större kolvarna var det lite jobbigt med packningen ska sitta på plats på oken MEN till slut satt dem på plats, dock en av blödnings nippeln är halv kass men nu läcker den inte så den sitter men den ska bytas senare i framtiden…
som ni ser här så har förra ägaren gjort ett ordentligt jack för att antagligen få ut packningarna, hoppas det inte orsakar nå problem med nya packningen…
sen byttes avgassystemets gummiupphängning nu är det jävligt hårt 😀
Gamla:
Nya:
sen hade jag lite problem mellan Downpipen och mitten röret då dem inte gick helt ihop och läckte upptill så jag drog till en bekant som nämnt tidigare o tog med mig måtten o detta trollade han fram 🙂
i aluminium blev det och upptill är det 9mm o nertill 7mm sen packning på vardera sida o nu sitter den som bara den 🙂har fått en mapp som ska in i bilen och återkommer med svar hur den lirar annars är det trycktesta samt på med däck o huven igen 🙂
21 april, 2016 kl. 23:46 #270624JaviisstDeltagareDå var det dags för goda nyheter, för min del iallafall 😉
Trycktest lyckades till 1 bar sen allt därefter började slangar hoppa av :p men åtgärdade de och 2.1 bar (kompresson klarade inte med) höll systemet och jag kommer inte ligga där då enligt Patrick som ska nu mappa pärlan i slutet av månaden förhoppningsvis 🙂Sen hade vi bråk mellan kardan och resonatorn men efter lite skruvande så slår inte det i längre där me och röd glykol samt ny termostat o destillerat vatten åkte in 😉
Blir kul med mappninen lääängtar!!!
22 april, 2016 kl. 04:23 #270673FredssonDeltagareBlir kul med mappninen lääängtar!!!
Härligt mannen! 🙂
28 april, 2016 kl. 12:42 #270625JaviisstDeltagareBilen blev besiktigad o de e skönt ha de överstökad och inte förstått vissa som säger det behövs lufta kylaren o vissa säger behövs inte… övre silikon slangen från kylaren till motorn är hård som fan när den är varm, misstänker luft…
Och så på söndag är det mappnings dags :)!!! O ska ställas på då me 😉
28 april, 2016 kl. 14:12 #270453IggeDeltagareJag behövde lufta, gick nog i ca 2 liter extra efter att jag monterat ihop allt
28 april, 2016 kl. 14:34 #270626JaviisstDeltagareJag behövde lufta, gick nog i ca 2 liter extra efter att jag monterat ihop allt
Nice igge,har du bytt till ALU kylare me? Vilken metod använde du för att lufta?
28 april, 2016 kl. 14:41 #270454IggeDeltagareNice igge,har du bytt till ALU kylare me? Vilken metod använde du för att lufta?
Nä, men tömde ut det i och med att jag lossade insuget 🙂
Fyllde på så mycket jag kunde, sedan körde jag lite på neutralen och fyllde på eftersom.
Gäller att hålla lite varv så att den spolar genom ordentligt.Manualen säger i stort sett:
Fyll på fullt i behållaren på insuget och till markering på den andra.
Varmkör ca 5 minuter och håll då varvet 2-3krpm
svalna och fyll på.Borde funka ganska bra att ha locket öppet till att börja med och varva och hälla i allt eftersom, så jag gjorde i slutet då den bara svalde och svalde 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.