› SSC › Allmänt snack › Projekt › Refined @ 4k balubas
- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år sedan av
gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2012 kl. 10:12 #222171
TomK
DeltagareGratulerar!
Du använde väl maskeringstape när du kapade slangen?
Funkar fint med bågfil, blir fina snitt om man tar lite tape på först.29 augusti, 2012 kl. 13:18 #221849Kvarnis
DeltagareGrattis till familjen 🙂
Som sagt Tejp är ett måste om de ska bli hyfsat bekymmersfritt.
29 augusti, 2012 kl. 15:15 #222086Gilarski
DeltagareTomK & Kvarnis, stort tack d—0.o—b
Oki, då ska jag testa med tejp & bågfil ikväll 🙂
29 augusti, 2012 kl. 18:41 #221856STIred
DeltagareGrattis!
/r
29 augusti, 2012 kl. 19:02 #221872challe
DeltagareGrattis till giftemålet 🙂
Din kärra kommer allt bli ball när den är klar
7 september, 2012 kl. 10:50 #222088Gilarski
DeltagareGrattis till giftemålet 🙂
Din kärra kommer allt bli ball när den är klar
Raul/Challe, tack boys.
Nu är alla bränsleslangarna färdiga men hinner inte bygga nåt förrän under nästa vecka 🙁 Behöver få tagf i nån vettig plåt att fästa bränslefilter, Y-kors samt BTR på nått snyggt vis.
Har hittat en riktigt nice soppa catch:
…men en sån får placeras i skuffen & det får bli ett annat jobb till våren eller så.
6 december, 2012 kl. 14:19 #222233Joakimgabrielsson
DeltagareNu måste väl smekmånaden vara över!!!! Vill se hur det går med bilen:)
6 december, 2012 kl. 14:31 #222224adam.b.w
Deltagarejag tror de kommer hända lite efter prsskiftet.
4 mars, 2013 kl. 15:35 #222090Gilarski
DeltagareEfter några trista överraskningar förra året tappade jag till slut meksuget, har nu dock börjat återuppta bygget.
Har varit inne några gånger på forumet sista veckan och tycker det är väldigt roligt att så många jobbar på med sina bilar, kör hårt. d—0.o—b
För min egna del så är nästa steg att montera sista detaljerna på bränslesystemet, provtrycka soppasystemet och därefter montera IC & nya kylvattenslangar.
Då bilen är tillräckligt låg så skippar jag läpp på nya 22B fronten.
Kollat på windsplitter, ännu ej bestämt mig för om man ska köpa eller bygga i tunnare MDF (vanligt förekommande bland banåkare med begränsad budget).
Då min APR-vinge har bredare footprint än bagageluckan (skruvarna hamnar i skarven) så tillverkar en lokal mekanisk verkstad mina förstärkningsplattor inom kort.
Blir en hel del grejjer i mattsvart 🙂
Slänger upp lite bilder till helgen på det som gjorts hittills.
4 mars, 2013 kl. 15:50 #222234Joakimgabrielsson
DeltagareÄntligen lite liv här! Apr har ju en sjysst splitter. Iaf till new age.
4 mars, 2013 kl. 16:40 #222172TomK
DeltagareKul att du är tillbaka.
Ser framemot bilder! 🙂5 mars, 2013 kl. 05:59 #222216Gyver
DeltagareÄntligen lite uppdateringar:-) Lycka till med o få ihop allt
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
5 mars, 2013 kl. 11:19 #222091Gilarski
DeltagareHehe, tack. Jepp nu ska jag få ihop kärran så det blir lite åka i år.
Krängde av min rosa 550 förra året och köpte blå 800 matchade av Lateral Performance. Det var annat K-don 🙁 på dessa, trodde Rosa/Blå var identiska (förutom flödet) så fick jag beställda adapterkablage via en firma i staterna.
Igår tänkte jag plocka ihop delarna & öppnade paketet med adapterkablaget igår (kom för ett halvår sen…) & gissa om de passade, nope, trots att jag mejlat dem bilder på hur allt såg ut 😡 så nu har jag bett dem leverera rätt saker, inväntar svar.
DP-halsen för Twinscroll från KinugawaTurbo är på väg hem, därefter ska kapen fram & så svetsas den nya böjjen på, hoppas få till nåt runt månadsskiftet.
5 mars, 2013 kl. 11:24 #222092Gilarski
DeltagareÄntligen lite liv här! Apr har ju en sjysst splitter. Iaf till new age.
Jepp, har sneglat på dessa men tror det får bli lågbudget-varianten just nu (mattlackad MDF) då jag behöver spara slantar till mappningen. Är gött sugen på nyaste NIRA-sprutet men får nog nöjja mig med mitt Autronic PNP, nån som är intresserad av Autronic sprutet, så hör av er 😉
7 mars, 2013 kl. 14:35 #222093Gilarski
DeltagareSka den här köras i nån racingserie eller vadan time attack-utstyrsel?
Relevant fråga. Initialt kommer bilen rulla lite gata och banträffar (2-3 i år). Att vara med i Timeattack är en kul grej men i dagsläget har jag svårt att motivera kostnaderna. Stuket är mer min egna smak som styr, snarare än syftet 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.