Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #222094
    Gilarski
    Deltagare

      Har varit iväg på 2 tjänsteresor i europa senaste 2 veckorna så bilen har inte hunnits med riktigt men här kommer äntligen en bild på de mattlackade 22B gälarna 🙂

      Blir mappning på Trollspeed efter att jag snackat med dem förra veckan. NIRA sprutet får vänta då det enligt Trollspeed skall gå att konfigurera mitt Autronic för att köra NOS, beror på hur man använt befintliga portar idag förklarade de men det kommer bli steg 2, troligen efter semestern (NOS-delen).

      Fokus vid löning blir att inhandla de sista attiraljerna så bilen går att starta. Adapterkablag-frågan är ännu ej löst med företaget som tillverkade dem.

      Fick hem min Twinscroll neck i veckan, så nu kan även avgasystemet börja preppas 🙂

      Mer bilder får komma till helgen…

      #222095
      Gilarski
      Deltagare

        Fick loss 2 timmar denna veckan, hann montera på en sista packning på grenröret så nu skall turbon monteras är det tänkt, går långsatm som f@n men vad göra när det finns viktigare saker här i livet 🙂

        Fick äntligen på nya bumpern, några skruva återstår men nu sitter den där. ‘Crystal clear’ blinkers till 93-98 bumper beställas när lönen kommer.

        Hoppas få några timmar över nästa vecka så jag blir klar innan April slut 😮

        #222096
        Gilarski
        Deltagare

          Fick hem ‘förstärkar-plattorna’ där vingen skall sitta i. Vingen får dock vänta tills jag besiktat kärran, annars lär jag riskera nedslag 😮

          Hade turen att snubbla över ett billigt set med Sabelt-snören, så nu har jag till båda framstolarna 🙂

          Fick hem bumpers-blinkers från Scoobyparts i veckan så nu sitter även dessa på kärran.

          Sista inköpet är nya vattenslangar, Samco vart aldeles för dyrt för min smak, därtill hade de jag köpte bla. bättre temp spec. så de får duga. Rött ska det vara 🙂

          Bränslesystemet är ännu inte helt klart, det & turbon känns som det lite mer tidskrävande av det som återstår, resten är småsaker. Nu kommer snart en långhelg så då ska jag göra ett ryck :rolleyes:

          #222217
          Gyver
          Deltagare

            Hur går det? 🙂

            #222097
            Gilarski
            Deltagare

              Hur går det? 🙂

              Sakta, för många andra projekt samtidigt 🙁

              Igår monterade jag sista bultarna på bumpern mot skärmkanten, höll på att skära sönder fingrarna i detta trånga utrymme. Monterat ytterligare några bränsleslangar & kollat på lämplig plats för BTR och Y-koppling (fuelsplit), behöver tillverka konsoler för dessa.

              Provmonterade turbon, såg riktigt bra ut 🙂

              Provmonterade även ena 4-punktsbältet i bilen, såg helskumt ut och insåg att det inte är OK att montera dem i resp stolsfäste så nu får jag revidera planen. 🙁

              #222218
              Gyver
              Deltagare

                Sakta, för många andra projekt samtidigt 🙁

                Okej, det är ju “tyvärr” en långdragen vår kvar innan sommarn kommer känns det 🙂 Man får skynda långsamt!

                Igår monterade jag sista bultarna på bumpern mot skärmkanten, höll på att skära sönder fingrarna i detta trånga utrymme.

                Ja det är ett helvete det där, en enklare lösning lär man ge sig på någon gång tror jag d—0.o—b

                Monterat ytterligare några bränsleslangar & kollat på lämplig plats för BTR och Y-koppling (fuelsplit), behöver tillverka konsoler för dessa.

                Kör du parallellmatat? Satt mitt y-kors på torpeden ovanpå infästningen för “pitchstoppern”. Dem där teflonslangarna är ju så jäkla styva så jag fick inte till någon bättre lösning utan att sätta större spänn på systemet med snäva dragningar…

                #222098
                Gilarski
                Deltagare

                  Kör du parallellmatat? Satt mitt y-kors på torpeden ovanpå infästningen för “pitchstoppern”. Dem där teflonslangarna är ju så jäkla styva så jag fick inte till någon bättre lösning utan att sätta större spänn på systemet med snäva dragningar…

                  Jepp, parellmatat. Jag funderar också på torpedväggen, pichstoppet, vad är det?

                  Teflonslangarna är som du säger bra styva så man kan inte
                  svänga runt dem hursom helst.

                  Händer inte så mycket just nu för övrigt, Påsken var katastrof, skulle
                  behöva lägga 20h men blev 2h istället 😮

                  #221906
                  Steewe
                  Deltagare

                    …pichstoppet, vad är det?

                    Staget som sitter mellan torpeden och lådan. 🙂

                    #222219
                    Gyver
                    Deltagare

                      Så:

                      #222099
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Så:

                        Aha, tackar, där ser man. Platsen skiter sig dock just nu då jag tänkte börja med en TMIC 😮

                        Ska ut ikväll & köra ett rejs för att montera bränsle-slangar och konsoler. Blir till & montera snurran ikväll också, kommer bilder sent inatt 🙂

                        #222220
                        Gyver
                        Deltagare

                          Kör hårtd—0.o—b

                          Jag fick plats med tmic ovanpå det där, ver5 sti original iallafall. Har inte provat med min Ver8 sti än men tror att det skall få plats:)

                          #222100
                          Gilarski
                          Deltagare

                            Så, 00.30 drog jag igen garage-porten, enda sättet & hinna jobba när man har stor familj & många andra upptåg :rolleyes:

                            Bilderna får laddas upp ikväll istället, orkade inte köra Picasa igår.

                            Turbon är fastskruvad, en stor sten som äntligen är borta. Blev lite meckigt med vatten/oljeledningarna så allt tog mycket extra tid 🙁 Fick även ändra lite på bränsleslangarna, ska fortsätta ikväll.

                            Om tid ges skall även min STI v8 TMIC lackas i mattsvart ikväll.

                            Connectorsfast i US kommer skicka nya kontakthylsor till adapterkablaget, så jag byter donen på befintligt kablage (terminalerna går att lossa ur K-donet) då kodningen på K-donen var spegelvänd.

                            Behöver inhandla lite nya vakuumslangar samt en hastighetsgivare till nya växellådan, är samma som på 5-petat. Hittade i staterna nya för 500 kr (OEM-grejjer) med frakt 🙂

                            Väntar fortfarande på de röda kylslang-settet, borde komma vilken dag som helst.

                            #222101
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Då så, äntligen lite progress. Efter mycket funderande och trixande fick jag till bränsleslangarna rätt hyggligt. Bockade till en konsol och provmonterade soppafilter och Y-kors (syns knappet men är till vänster ok filtret, anslutet). Y-korset kommer fästas i samma konsol som filtret. Konsolen ska slipas till lite & sen lackas i mattsvart.

                              Den mest vänstra slangen ligger just nu löst & är en av returerna som skall anslutas till min Fuellab BTR. Vet ännu ej vart den skall monteras men det blir nåt att lösa imorgon.

                              En bild till på alla slangar. Framförallt ville jag dra dem så de inte utsätts för värme och skav, vilket till slut gick att lösa 🙂

                              Turbon som sagt på plats men tyvärr har jag slarvat bort banjo-Oil-feed anslutingarna så fick beställa nya igår från Ebay.

                              TMIC lackeringen hanns inte med så det får bli fixar de närmaste dagarna, just nu vill jag fokusera på att färdigställa soppasystemet.

                              #222102
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Första helgen i Maj kommer polarn & svetsar ihop avgasystemet då min turbo ej passar med orginal DP fläns.

                                Har nu fått hem röda kylslangar så dessa ska monteras de närmaste dagarna. Fick även hem (förhoppningsvis) rätt kontaktdon till srpidarna 🙂

                                Tycks som jag behöver inhandla några 90 graders AN-8 kopplingar för att få ihop soppasystemet bra. Därtill, när jag satte ihop BTR insåg jag att ‘mätarklockan’ var orienterad på sidan och inte på toppen som jag först trodde vilket medför att jag har svårt att finna en bra plats där det är lätt att läsa av värdet utan tandläkarspegel. 😮

                                För att få plats med BTR på nåt bra ställe tycks lösningen bli att plocka av spolarvätskebehållaren & ersätta denna med nåt lite mera smutt (har ändå sneglat på detta tidigare), i stil med (exakt modell ej spikad):

                                http://www.ebay.co.uk/itm/ALLOY-1-5-LITRE-WATER-TANK-10mm-13mm-fittings-/330479455320?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4cf21c4c58

                                #222103
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Fick lite tid över för första gången på över en vecka 🙂

                                  Nu sitter adapterkablage/spridare på plats, riktigt skönt med ytterligare en bock i kanten.

                                  BTR har monterats där spolarbehållaren satt, blev riktigt bra. Nu måste jag inhandla lite AN6 kopplingar och några tillbehör därefter kan systemet provtryckas, bara en månad försenat 😮

                                  Har även fått en ny mekplats inte långt ifrån där jag bor, underbart & stort tack till Adam här på forumet. d—0.o—b

                                  Kan ju passa på att summera lite utgifter under MARS:
                                  1x SABELT rött 4-punktsbälte : 400kr
                                  1x Kylslangskit Stoney Racing, röd silikon : 700kr
                                  1x Subaru Spec C downpipe elbow : 1000kr

                                  Hepp, nu blir det till & beställa lite prylar på Torque, har ju knappt brännt av nåt på APRIL budgeten :rolleyes:

                                Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.