Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 415 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #222104
    Gilarski
    Deltagare

      Nu är grejerna från Torque på väg hem 🙂

      Efter mycket letande så fann jag en aspirant till min spolarvätskebehållare, även denna är nu beställd (~600kr) 🙂 får ‘kortsluta’ de två övre anslutningarna, men det ärlocket/undra pipen jag vill åt för att enkelt fylla på/tappa ur spolarvätska.

      Fanns endel att finna i detta område men många grejer hamnade på 1000kr så detta får duga 😎

      #222235
      Joakimgabrielsson
      Deltagare

        Sjysst lösning:)

        #222049
        Gilarski
        Deltagare

          Har väl hunnit med 10 minuter på bilen sista månaden. 😮

          Tog mig vatten över huvet, har alldeles för mycket andra saker att göra. Ska få ihop kärran så jag kan åka lite i år, men sen kommer jag f@n lägga ut varenda jobb på nån bilmek som gillar udda kärror, tid är pengar och jag har inte tid.

          Med lite tur får jag skruva fast “spridarhattarna” i helgen, det är väl så mycket jag hinner med närmaste veckan 😮

          #221887
          Olaaa
          Deltagare

            Hur går det för dig med kärran? 😉

            #222106
            Gilarski
            Deltagare

              Hur går det för dig med kärran? 😉

              För att vara diplomatisk, långsamt 😮

              Har kört hojj hela sommaren istället, orkade faan inte bygga ett skit sen snön smälte undan. Har fått tillbaka suget och är på väg att få ihop det sista innan mappning. Med lite tur kommer soppasystemet provtrckas ikväll.

              Om allt funkar så skall jag åka upp till Trollspeed i slutet på månaden för att mappa, de hade hyfsat med luft i sin kalender vid denna tiden på året sa dom. 🙂

              Kommer besöka forumet lite oftare än varannan månad som det varit nu. Lite bilder & annan info om vad som gjorts kommer läggas upp ikväll.

              Jag har en hel del kul planer (utöver det gamla vanliga som lite lullull & skärmbreddning etc.) dock blir det till & skynda långsamt, så man inte tar sig vatten över huvudet igen 😮

              #222107
              Gilarski
              Deltagare

                Så, saker & ting tar en faktor pi (3,1415) mot vad man tror så jag är inte riktigt i mål men det börjar närma sig.

                Har plockat bort spolardunken till förmån för de nya bränslekopplingarna. Bockat, slipat, lackat konsoler samt borrat & monterat det mesta nu. (Bränslefilter, Y-kors samt Fuellab BTR med klocka)

                Tyvärr inser jag att det inte funkar med raka AN-kopplingar på de sista 2 slangarna så det blir snällt till & beställa ytterligare (bla 90 graders böjjar) kopplingar från Torque i UK 🙁

                #222108
                Gilarski
                Deltagare

                  Kul att du kommit igång med den här igen. Ser riktigt tjusigt ut med dragningen(även om jag fattar noll). Blir coolt att se hur den blir i riktig timeattackskrud med breddare och grejer.

                  Tack 🙂 ja det känns gott attt få tillbaka energin & tiden (meck tid börjar 21.00 -> beyond midnatt) så nu börjar det kännas hoppfullt.

                  Blir väl mest banåkning med bilen nästa år, dock ej Timeattack tävlande, då jag inser att det finns för många andra saker runt omkring mig som konkurrerar om tid/pengar. :rolleyes:

                  #222109
                  Gilarski
                  Deltagare

                    Spridarna från AUS Injectors skall nu klämmas på plats med nylackade (mattsvart) hattar, de sista 90 graders AN6 kopplingarna är på väg enligt Torque i UK så nu får vi snart se om allt är tätt.

                    Injektorerna är 550, enda anledningen att jag skaffar dem är för att jag vill köra kärran lite innan den skall på mappning, så jag vet att allt funkar. Hade 550 innan ag började riva, men dessa såldes innan jag tänkte till 😮

                    Väl uppe hos Trollspeed skall 800 spridare åka i men även dessa är egentligen på gränsen till för små men får duga nästa år. Om allt rullar på så blir det till & montera NOS kittet nästa vinter, huruvida 4’an kommer sitta kvar eller om jag lyfter i nåt större återstår att se, behöver undersöka lite mera saker först 😉 men nu är fokus på att få igång det jag har 🙂

                    #222110
                    Gilarski
                    Deltagare

                      Första gången på 10 dagar som tiden räcker till lite meckande, så det gäller att ta vara på tiden, höll på i 2½h och packade ihop 00.30 😮

                      Montera så äntligen spridarna på plats, krävde adapterkablage (samma som till 800 spridarna).

                      Även kopplingarna från Torque kom och nu är hela soppa-systemet ihopsatt d—0.o—b

                      Gick in & vred om nyckeln så soppapumpen startade. Den stannar efter ~2 sek (normalt), repeterade detta 3-4 gånger men soppan hade ännu inte kommit fram så jag får kolla på detta. Ev. berodde det på att all soppa i rören har dunstat, alt. att min tank är i princip tom (vilket den är, kommer inte på nåt annat :confused:

                      Under tiden jag funderade på detta bytte jag ut i princip alla gamla vakuum slangar till nya röda jag köpt via RamAir i UK, så nu ser det lite trevligare ut 🙂

                      Ikväll ska jag fylla tanken med några liter bensin och köra soppapumpen igen. Om allt är OK så blir det till att montera det sista av kylvattendetaljerna sen är det bara IC kvar (och några detaljer inne i bilen) 🙂

                      #222111
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Inför mappningen: Precis talat med Zen Performance som minns bilen och sa att mappen inte ska vara låst, har själv inte haft tid & koppla upp mig 🙁

                        Om den mot förmodan är låst kunde han skicka över kod eller en mapp så vi slipper börja från scratch, riktigt trevliga killar d—0.o—b

                        #222225
                        adam.b.w
                        Deltagare

                          ass grymt nappe fan va kul att du snart kan ratta lite subba igen.d—0.o—b

                          #222221
                          Gyver
                          Deltagare

                            Kul o se att det går framåt : )

                            #222113
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Gyver & Adam, thx boys d—0.o—b

                              Äntligen fick jag tid över att tanka på lite soppa. Kändes som amatörernas afton, insåg att det inte var soppapumpen som gick förra gången utan spjällmotorn men idag hoppade jag in i bilen igen och larmade jag av denna gångne & då sparkade pumpen igång, surprice 😀

                              Efter att soppan delar upp sig (Y-kors) så går den in på sidan av resp. fuelrail, vid den ena läckte det lite men nu åtgärdat, först såg ut som det läckte vid spridaren så jag lättade på dennes hatt varpå det kom en stråle soppa rätt i ögat, trodde faan jag skulle bli blind 😮

                              Nåväl, nu tycks allt vara OK med soppasystemet men en sak gjorde mig lite förundrad. När soppapumpen stannar sjunker trycket rätt fort i systemet, tänkte att faan här måste vara nån ytterligare läcka 😮 men hittade absolut ingenting vare sig under bilen eller i motorutrymmet. :confused:

                              Vet inte om detta är nån säkerhetsfunktion för att man inte skall ha trycksatt soppasystemet när bilen är avstängd, nån som vet?

                              Imorgon blir det till & dra runt motorn för att se så startmotorn monterats rätt, sen åker IC på.

                              Sist skall kylvattensakerna på, troligen till helgen sen om allt funkar blir det till & beställa tid hos Trollspeed 🙂

                              #222174
                              TomK
                              Deltagare

                                Gyver & Adam, thx boys d—0.o—b

                                Äntligen fick jag tid över att tanka på lite soppa. Kändes som amatörernas afton, inspg att det inte var soppapumpen som gick förra gången utan spjällmotorn men idag larmade jag av & då sparkade pumpen igång 😀

                                Efter stt soppan delar upp sig så går den in på sidan av resp. Fuelrail, vid den ena läckte det lite men nu åtgärdat, dock såg det först ut som det läckte vid spridaren så jag lätttade på denna varpå det kom en stråle soppa rätt i ögat, trodde faan jag skulle bli blind 😮

                                Nåväl, nu tycks allt vara OK med soppasystemet men en sak gjorde mig lite förundrad. När soppapumpen stannar sjunker trycket rätt fort i systemet, tänkte att faan här måste vara nån ytterligare läcka 😮 men hittade absolut ingenting vare sig under bilen eller i motorutrymmet. :confused:

                                Vet inte om detta är nån säkerhetsfunktion för att man inte skall ha trycksatt soppasystemet när bilen är avstängd, nån som vet?

                                Ajaj inte soppa i ögat! 🙁
                                Ja trycket faller fort, har en digital mätare i bilen och slår man av pumparna så faller det riktigt fort.
                                Mina går konstant så har inte original styrningen men det blir samma sak när man slår av brytarn till dom.

                                Kul att det går framåt för dig! 🙂

                                #222112
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Ajaj inte soppa i ögat! 🙁
                                  Ja trycket faller fort, har en digital mätare i bilen och slår man av pumparna så faller det riktigt fort.
                                  Mina går konstant så har inte original styrningen men det blir samma sak när man slår av brytarn till dom.

                                  Kul att det går framåt för dig! 🙂

                                  Tack Tom 🙂 Frugan var måttligt imponerad när jag kom inrusandes för att skölja ögonen och stank bensin 23.30 😮 men hon börjar vänja sig.

                                  Ang soppatrycket fick jag lära mig att när pumpen ej är strömsatt så kommer den ge vika för backtrycket och soppan backar i princip pumpen, eller så läcker soppan emellan kuggarna (beror på konstruktionen) varpå trycket givetvis sjunker.

                                  Gjorde lite “pimp my engine bay” igår istället så TMIC (modell fetare) fick svart mattlack, blev riktigt snyggt 😎 så idag tänkte jag göra samma sak med kylvattenbehållaren som sitter på insuget samt generatorn. Kommer lite bilder ikväll.

                                  Ska snäppa upp mig & dra runt motorn idag också, hoppas inte skiten rostat ihop, lager & kolvringar är intakt :rolleyes:

                                Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 415 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.