- Detta ämne har 414 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 9 månader sedan av gilarski2.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2013 kl. 17:25 #222173TomKDeltagare
Ouch, fick rost i ögat förra året, slutade med diverse läkarbesök och skit.
Bilder på motorrumet!
Finns bilder längre upp 🙂
29 september, 2013 kl. 20:28 #222105GilarskiDeltagareOuch, fick rost i ögat förra året, slutade med diverse läkarbesök och skit.
Bilder på motorrumet!
Rost i ögat lät inget kul, tur att du inte skadade synen!
Hehe, äntligen lite bilder. Mycket annat kul som kom emellan (bla 25 mil på hojj) så först nu har jag fått dra runt motorn, lät riktigt fint så just nu känns det lovande 🙂
Provmonterade IC men insåg att konsolen på ena sådan ej funkar så nu blir det till & egentillverka nåt stabilt.
1 oktober, 2013 kl. 22:05 #222089GilarskiDeltagareAhhhh, life is wounderful, snickrat IC konsol hela kvällen, grejerna hänger nu på tork 🙂 Bilder kommer imorgon. Med lite flax får jag ihop allt för att starta på riktigt, får dock hålla mig några dagar till eftersom avgassystemet ännu ej är ihopsvetsat med nya Twinscroll flänsen.
14 oktober, 2013 kl. 06:31 #222114GilarskiDeltagareVart tog bilderna vägen…. Ska se om jag hinner flytta dem till fotoalbumet ikväll.
Fick äntligen lite tid över igår kväll så nu är nästan allt på plats, vattenbehållaren som sitter på insuget samt returslangen till dumpen återstår, tyvärr verkar som den nya IC-konsolen kräver att jag byter returslangen till dumpen då det blir en längre återcirkulationsväg nu 🙁
Fick bokat grannen som kan svetsa & har egen TIG, jobb på downpipe kommer utförs kommande helg 🙂 Sen hoppas jag man är klar med undantag från mappningen. Hinner nog köra lite innan snön kommer 😮
14 oktober, 2013 kl. 21:28 #222115GilarskiDeltagareHär kommer lite bilder på konsolbygget 🙂
Första delen är för den del som går paralellt med TMIC (på förarsiden på en GT)
Banka & bocka i mitt miniatyr-skruvstäd och så vips får man till nåt mer stabilt…
Lite slipa/putsa….
På insuget behövdes även en konsol fästas, denna är dock i klenaste laget men får duga tillsvidare.
I brist på en svets blev det enklare skruv/mutter-fattning. 🙂
18 oktober, 2013 kl. 07:26 #222116GilarskiDeltagareGarageporten åkte ner 00.30 igår. Kylvattenbehållaren hänger på tork, generatorn får vara som den är, får bli ett av vinterns projekt (som bl.a konkurrerar med Duccens re-make i vinter).
Idag åker kylvätskan i och sen blir det till att fixa det sista inne i bilen.
I helgen svetsas avgasystemet och sen får vi se om skiten startar & går att köra 🙂
Har ju varit ett fantastiskt väder i år, så jag hoppas på några bra dagar till, så man får åka lite. Så fort jag sett att allt går som det skall blir det bokning för mappning, 1 år för sent bara…
28 oktober, 2013 kl. 06:35 #222117GilarskiDeltagareStartade upp bilen igår, riktigt skönt att vara på gång.
Lät den stå i 5 minuter sen stängde av och kollade att allt verkade OK. Tyvärr verkar det som oljetråget inte är helt tätt, kom nån droppe när bilen stod på tomgång, behöver titta närmare på detta.
Efter en stund startade jag upp igen och körde ut kärran för att se så drivlinen är OK. Det blev en kort tur men allt verkade funka 🙂
Summerat så är man på spår men jag vill ordan några saker innan mappningen så vi får se om det hinns med i år. Bland annat sitter det på öppen dump nu, IC konsolen behöver designas om, så slangarna kan dras bättre, vill köra sluten dump såsom tidigare.
Lägger upp några bilder på bygget senare i veckan.
16 juli, 2014 kl. 20:24 #222175TomKDeltagareHur går det här då?
7 augusti, 2014 kl. 14:48 #222118GilarskiDeltagareTackar som frågar. 🙂
Har inte hänt något sen sista inlägget tyvärr 🙁 Var inne senast i helgen i garaget & tittade till skönheten, kände mig som de i Biggest Looser eller Lyxfällan innan de skickar in ansökan -> Nu får det vara nog! nu måste jag ta tag i detta, typ.
Jag ska egentligen bara justera så man inte kan lägga i ‘Reverse’ utan att dra upp spärren (6.pet) först, montera mittkonsolen, köra bort till nån som svetsar ihop systemet med Twinscroll kröken (allt sitter på men skall dra några varv avgasbandage i skarven så det inte ryker alltför jävligt), sen mappa, thats it.
Pengar är inget problem, bara tid & inspiration om jag ska vara ärlig. Det var lite för många dåliga saker under 2012 som gjorde att jag ledsnade rätt rejält 🙁
Har prioriterat familj & kört mycket med Duccen, som är skitenkel & nästan gratis att uppgradera jmf med bil. (vill inte låta negativ på nåt sätt)
Har bestämt mig för att bygga ihop kärran så det blir lite åka i i år, så pass långt har jag kommit i ‘bearbetningsprocessen’. Att sälja är inget alternativ, verkar därtiill vara en rätt död marknad såvida man inte vill gå ned ordentligt. Har en säljbevakning på gamla GC8’or på Blocket och det är sorglig läsning må jag säga. 🙁
Jag är tyvärr inte inne på Forumet så mycket längre, men det är kul att se att många pysslar om sina bilar, kämpa på.
Jag räknar med en tur i mitten av September, lovar skriva nåt då. Låter säkert som jag är nästintill deprimerad men så är det inte, bara tappat meksuget efter allt som varit.
25 september, 2014 kl. 07:26 #222119GilarskiDeltagareÄntligen är kärran ‘färdig’. Blev en tur på 2 mil i Måndags, dock i väldigt lungt tempo då den ej startats på över 1 år 😮
Lägger upp några bilder till helgen.
Ska ut & köra endel för att motionera den & om inga konstigheter dyker upp så blir det till & slå en signal till Autotech i början på Oktober för att mappa.
Tyvärr lutar det åt att kärran kommer säljas/bytas på lite sikt, har redan en leksak på 2 hjul 😮 så det får räcka.
28 september, 2014 kl. 13:08 #222120GilarskiDeltagare@Johan, förstår vad du menar, brukar själv sucka lite när folk kränger iväg kärrorna. 😮 Jag har ännu ej bestämt mig, så ska inte dra för stora växlar men risken finns då jag som sagt har 2 leksaker just nu 🙂
Nåväl, körde en lugn & trevlig tur idag och fick lite hicka när jag såg att det kom lätt rök ur scoopet när jag körde sakta, visade sig vara en tejpad kabel som låg emot avgasbandaget på grenröret, skall åtgärdas inom kort. 😮
Verkar vara nåt (troligen) kontaktproblem med DCCD då den är låst till default läget, får kika på detta när tid ges men ingen panik.
Å så lite annat smått som skall justeras men förövrigt känns det riktigt bra får jag erkänna. Hade totalt glömt hur det var att köra kärran, sjuukt trevligt 😎
Lägger upp lite bilder på kärran, grymt grisig & otvättad sedan 3 år, bara lite regnvatten som spolat av den 😮
https://sharegallery.strato.com/pages/napoleonrydberg#subaru-1st-pix/photos/fluid
29 september, 2014 kl. 12:10 #222121GilarskiDeltagareMapparen (Per?) på Autotech har gått över till Trollspeed enligt dem själva, så nu blir det ett besök till Trollspeed, inväntar nu exakt dag för när de kan ta emot mig för mappningen.
Blir E85, i kombo med Twinscroll (TD06SL2-18G) och lite annat hoppas jag nå runt 350 på veven och fin bottenrespons, återstår att se 🙂
29 september, 2014 kl. 12:56 #222196FladricDeltagareSka bli spännande att vad du får ut! Kul att bilen äntligen sitter ihop 🙂
29 september, 2014 kl. 18:12 #221850KvarnisDeltagareBlir nog bra det där.
Behåll bilen och använd den i stället.Du kommer bara ångra dig annars 🙂 nu när den äntligen lever 😀
29 september, 2014 kl. 20:58 #222122GilarskiDeltagare@ Fladric & Kvarnis: Tack, ja nu känns det faktiskt rätt fint när den är up’n’running igen. Fixade idag en garageplats för hela 2015 till subban, bara några 100m från vårt hus. 🙂 Nu slipper familjebilen stå ute -> happy wife 🙂
@ Rallyjohan: Tack, ja den ser rätt hygglig ut nu faktiskt. Faan vet vad jag skall göra av min dyra APR vinge från statern, vill inte borra hål i den nya bagageluckan, så vingen får ligga tills jag kommer på nåt bra, kanske skulle funka som bokhylla 😮 Såg nån som krängde en 22B front för typ 1000kr här på forumet i höstas, vet inte om den är kvar.
Behåller jag subban finns stooor risk för ett nytt projekt, men då lägger jag ut allt, promies. Har en gammal plan som nu kittlar men då blir det som sagt ej jag som gör jobbet (skall ske över en vinter). Nej, NOS är det inte, möjligen som grädde på moset (har ju ett kit inkl. WOS liggandes på hyllan). Bättre & inte säga nåt förrän det i så fall blir av 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.