- Detta ämne har 130 svar, 31,364 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2014 kl. 11:43 #273678HempoDeltagare
Skönt det
Men varför HKS stift?
NGK är väl bra mycket mer prisvärda?Har hört (internet, kom ihåg en näve salt) att HKS stift är gjorda av Denso och sedan ommärkta i stort sett
Sedan läst ett par personer som haft elektroder som hoppas loss och skrotat i motornMy bad är inte HKS-stift som så.
Står följande på deras hemsida:
“HKS Iridium/Platina tändstift (resistorstift). Specialtillverkat av NGK enligt HKS specifikationer. M45HL har värmetal 9.”
Vet att NGK gör grymma stift så 🙂
20 december, 2014 kl. 11:48 #273735IggeDeltagareMy bad är inte HKS-stift som så.
Står följande på deras hemsida:
“HKS Iridium/Platina tändstift (resistorstift). Specialtillverkat av NGK enligt HKS specifikationer. M45HL har värmetal 9.”
Vet att NGK gör grymma stift så 🙂
Sedär, där kom näven salt till nytta 😛
20 december, 2014 kl. 11:51 #273679HempoDeltagareSedär, där kom näven salt till nytta 😛
Haha japp! 🙂 Nu vill jag bara få klart mina toppar och börja skruva ihop skiten igen! d—0.o—b
20 december, 2014 kl. 11:55 #273736IggeDeltagareKan förstå det 🙂
21 december, 2014 kl. 08:44 #273659t1heroDeltagaremen annars verkar jänkarna vara riktiga superkunder som ALLTID undersöker det dom köper till punkt och pricka och ALLTID stämmer av med försäljaren att saker o ting är korrekt och tycker att det borde man ha insett från början.
Det är en helt annan blåsarkultur där, många vägrar betala med annat än kreditkort för att lättare kunna dra tillbaka pengarna om något är fel.
19 januari, 2015 kl. 09:22 #273680HempoDeltagareI lördags började man äntligen med att slå ihop maskin igen.. Dock kom man inte längre tills att jag insåg att jag glömt beställa nya ventiltätningar.. 😛 Så fick bromsa där och beställde nya på jobbet idag. Men nu är alla delar rena (tillräckligt iaf..) Ifrån all äcklig flytande packning som använts.. Så nu väntar jag bara på tätningarna, sen ska topparna ihop och sen är den redo att slås ihop 🙂 Men innan den åker ner i bilen igen så ska jag montera ett oljekyl jag köpte i torsdags. Lär behövas…
9 februari, 2015 kl. 08:44 #273681HempoDeltagareFick lite gjort i lördags!
Topparna är på plats tillsammans med ARP-bultar, nya packningar och stift. Skulle monterat kammarna också men det framgick så jäkla otydligt i verkstadsmanualen hur man satte motorn i zero lift position så valde att vänta med det..
12 februari, 2015 kl. 19:38 #273644Fricke.wDeltagareSkönt att du fått hem grejerna och kan köra på 😉
13 februari, 2015 kl. 09:45 #273682HempoDeltagareSkönt att du fått hem grejerna och kan köra på 😉
Tack 🙂 aa känns jäkligt skönt.. Jättespännande att börja sätta ihop en motor för första gången också 😀 Dessutom en som legat isärplockad i ett par månader.. :p
13 februari, 2015 kl. 14:46 #273683HempoDeltagareFunderat bra länge på vilka coilovers man ska köpa inför säsongen också.. känner att enbart sänkfjädrar kommer INTE göra det jobb jag önskar/kräver..
Kikat en del på diverse setuper allt ifrån riktiga budgetgrejer AKA BC Racing, till lite mer mittemellan typ KW Variant 3. Men efter ett samtal med Millway idag så ligger faktiskt Öhlins Road & Track väldigt nära…
Priset är lite högre än vad jag först tänkt, men räknar man med frakt, tull och moms på en USA-order så är prisskillnaden inte jättestor speciellt inte med tanke på att det ingår topplagringar både fram och bak på Öhlinarna, för att inte tala om kvalitén man får.. Frågan är hur mkt nudlar jag vill äta i mars 😀
13 februari, 2015 kl. 20:01 #273655TomKDeltagareFunderat bra länge på vilka coilovers man ska köpa inför säsongen också.. känner att enbart sänkfjädrar kommer INTE göra det jobb jag önskar/kräver..
Kikat en del på diverse setuper allt ifrån riktiga budgetgrejer AKA BC Racing, till lite mer mittemellan typ KW Variant 3. Men efter ett samtal med Millway idag så ligger faktiskt Öhlins Road & Track väldigt nära…
Priset är lite högre än vad jag först tänkt, men räknar man med frakt, tull och moms på en USA-order så är prisskillnaden inte jättestor speciellt inte med tanke på att det ingår topplagringar både fram och bak på Öhlinarna, för att inte tala om kvalitén man får.. Frågan är hur mkt nudlar jag vill äta i mars 😀
Sjukt att det kan vara billigare att handla från USA än att åka en liten bit och plocka upp dom.
21 februari, 2015 kl. 18:19 #273645Fricke.wDeltagareHade jag varit på G att köpa coilovers nu, så hade nog min lappar hamnat på RCE tarmac 2, är ju dämpare som är bestälda av race comp engenering, och gjorda av KW på deras fabrik med samma komponenter som kW club sport 2 men till ett mycket bättre pris 🙂 du får ju välja själv mellan 400lbs fjädrar eller 500lbs 600lbs, hade nog valt 600lbs om de ska användas ordentligt på bana 😉 är ju lite skillnad på 3750$ för kW club sport 2 och 2250$ För RCE tarmac 2 som är samma grejer i princip.
24 februari, 2015 kl. 08:39 #273684HempoDeltagareHade jag varit på G att köpa coilovers nu, så hade nog min lappar hamnat på RCE tarmac 2, är ju dämpare som är bestälda av race comp engenering, och gjorda av KW på deras fabrik med samma komponenter som kW club sport 2 men till ett mycket bättre pris 🙂 du får ju välja själv mellan 400lbs fjädrar eller 500lbs 600lbs, hade nog valt 600lbs om de ska användas ordentligt på bana 😉 är ju lite skillnad på 3750$ för kW club sport 2 och 2250$ För RCE tarmac 2 som är samma grejer i princip.
Jo prisskilnaden för uppenbarligen väldigt identiska coilovers är ju inget att snacka om 🙂
Men för det priset, plus frakt och troligtvis även tull+moms så är man uppe i vad Öhlins R&T kostar i Sverige.. så jag skulle ändå gå på Öhlinarna 🙂 Dock har det dykt upp lite oförutsedda ej bilrelaterade utgifter så får se vart slantarna hamnar 😛 :confused:
7 april, 2015 kl. 11:47 #273685HempoDeltagareÄlskar när delar man råkar ha sönder är billiga! 🙂
Hade missat en kontakt när motorn lyftes ur vilket resulterade i att en kontakt gick av.. igår när man höll på att sätta ihop så mkt man kunde så kom jag såpass långt att man lokaliserade vart den delen satt. ” VALVE ASSEMBLY-OIL CONTROL” á 1600:-. Då kontakten är integrerad i själva delen så kunde man inte beställa kontakten separat.
Hur som, delen beställdes med 24h frakt och man är ledig i helgen = SNART ÄR SKITEN IHOP IGEN! 😀
Edit: Bytte även tillbaks till original “catback” för decibelkravens skull.. så är det nån som är sugen eller känner nån som är sugen så har jag ett Agency Power catback till salu 🙂
8 april, 2015 kl. 07:41 #273646Fricke.wDeltagareJa de är roligt nästan hela tiden
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.