Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 131 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #273752
    nilbri
    Deltagare

      Är den gatlegal?

      #273660
      Anteln
      Deltagare

        Det här är några coilovers jag kikat på till min STI, verkar vara seriösa grejer till hyfsade priser (PEAN Sweden säljer de i Sverige).

        Nitron NTR R1

        Nitron NTR R3

        Det är lite otydligt på deras hemsida men har för mig att de flesta av deras setups har justerbara top hats… men det är ju bara att kolla om det är intressant.

        Det är många som kör de till lättare bilar typ MX5or i England så kan nog fungera rätt bra till en BRZ också.

        Ganska okänt märke utanför England tydligen så tänkte mest upplysa om ett möjligt alternativ till R&T, TII och v3. 🙂

        #273686
        Hempo
        Deltagare

          Ja de är roligt nästan hela tiden

          #273687
          Hempo
          Deltagare

            Är den gatlegal?

            Gatlegal är den absolut, skulle besiktningen klaga? Högst troligen. :Dd—0.o—b

            #273688
            Hempo
            Deltagare

              Schysst!

              Alltid bra med tips som man själv inte haft en susning om 🙂 Skall undersökas!

              Det här är några coilovers jag kikat på till min STI, verkar vara seriösa grejer till hyfsade priser (PEAN Sweden säljer de i Sverige).

              Nitron NTR R1

              Nitron NTR R3

              Det är lite otydligt på deras hemsida men har för mig att de flesta av deras setups har justerbara top hats… men det är ju bara att kolla om det är intressant.

              Det är många som kör de till lättare bilar typ MX5or i England så kan nog fungera rätt bra till en BRZ också.

              Ganska okänt märke utanför England tydligen så tänkte mest upplysa om ett möjligt alternativ till R&T, TII och v3. 🙂

              #273647
              Fricke.w
              Deltagare

                Hur såg teflon tätningarna ut på DI spridarna, verkar ju vara många som haft problem med att dom brinner upp helt enkelt.
                Vore kul att få lite input på hur svenska soppa kvaliteten och temperaturer påverkar de hela 🙂

                #273689
                Hempo
                Deltagare

                  Hur såg teflon tätningarna ut på DI spridarna, verkar ju vara många som haft problem med att dom brinner upp helt enkelt.
                  Vore kul att få lite input på hur svenska soppa kvaliteten och temperaturer påverkar de hela 🙂

                  Där var jag slarvig.. De såg inte helt kul ut. Förhoppningsvis kan det vara boven i dramat som gjort att den inte har startat nu sen ihopmonteringen och skickat felkod P1604. Läst verkstadsmanualen och med de karaktärfelen jag har så har jag i stort sett uteslutit alla fel utom just det.

                  Ska byta de och övriga packningar på DI spridarna och få dem provtryckta i veckan är det tänkt. Så kanske man kan köra till helgen….

                  #273648
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Okej.
                    Då får jag önska dig lycka till och hoppas det löser sig 🙂

                    Kom på att den metod som verkar funka bäst, är tricket att försiktigt få tätningen att vandra utåt på verktyget med en borrmaskin och en mjuk plast spatel eller liknande.
                    Finns en film här, tror du fattar bättre vad jag menar då 🙂
                    http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=42849&highlight=Injector+seal&page=9

                    #273690
                    Hempo
                    Deltagare

                      Okej.
                      Då får jag önska dig lycka till och hoppas det löser sig 🙂

                      Kom på att den metod som verkar funka bäst, är tricket att försiktigt få tätningen att vandra utåt på verktyget med en borrmaskin och en mjuk plast spatel eller liknande.
                      Finns en film här, tror du fattar bättre vad jag menar då 🙂
                      http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=42849&highlight=Injector+seal&page=9

                      Tacktack, det hoppas jag med 🙂

                      Ska lämna spridarna till en firma som ligger här bredvid mitt jobb tänkte jag som både får byta packningarna och även provtrycka spridarna så man är helt på säkra sidan 🙂

                      #273691
                      Hempo
                      Deltagare

                        Blir ingen Timeattack-premiär för mig i BRZ’an. Fick den till slut att starta (Hade missat ett litet men ack så viktigt steg vid monteringen av kamkedjorna) men när den väl startade så hörde vi ett missljud direkt.. Lät som nån form av rassel som kom vid ca 2000rpm men främst vid gassläpp. Misstänkte att vevlagrena kan ha blivit dåliga men det känns osannolikt då jag inte haft nå spån i oljan eller så när jag tappat ur och hörde heller inget konstigt när ventilen gick i somras..

                        Hur som blir ur med motorn igen och inspektera.

                        #273649
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Nej nej nej!!!! Fan vad tråkigt 🙁
                          Kolla så de inte är själv sjusterande kjedje sträkare som går på olje tryck, då kan de jävlas lite innan dom luftar sig och kommer i gång, brukar vara en klassiker på BMW.
                          Så om så är fallet och om du vågar, pröva att hålla jämnt varv på 3000 r/min i typ 1-2 min och se om de försvinner.
                          Lager är ju mer ett dunkande som följer varven.
                          Tycker mer de låter som kjedje driften som du nämnde, om de kommer vid gas släp.

                          Mvh

                          #273692
                          Hempo
                          Deltagare

                            Nej nej nej!!!! Fan vad tråkigt 🙁
                            Kolla så de inte är själv sjusterande kjedje sträkare som går på olje tryck, då kan de jävlas lite innan dom luftar sig och kommer i gång, brukar vara en klassiker på BMW.
                            Så om så är fallet och om du vågar, pröva att hålla jämnt varv på 3000 r/min i typ 1-2 min och se om de försvinner.
                            Lager är ju mer ett dunkande som följer varven.
                            Tycker mer de låter som kjedje driften som du nämnde, om de kommer vid gas släp.

                            Mvh

                            Aa riktigt segt, va lite less några dagar innan man tog sig i kragen igen 😛 haha

                            Det är självjusterande sträckare och vi kollade dem när vi hade kåpan av men tyckte det verkade sjysst.. fast man kan ju göra så som du beskrev med att hålla jämnt varv..

                            Trodde först jag hade misslyckats med ventilspelet men eftersom ljudet bara kom vid gassläpp och inte följde varvtalet så räknade vi bort det rätt omgående 🙂

                            Ska iaf ner till Kullen imornkväll och även köra på Fredag, dock då med långloppsbilen vi har i kompiskretsen så man får lite köra iaf!

                            #273650
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Aa riktigt segt, va lite less några dagar innan man tog sig i kragen igen 😛 haha

                              Det är självjusterande sträckare och vi kollade dem när vi hade kåpan av men tyckte det verkade sjysst.. fast man kan ju göra så som du beskrev med att hålla jämnt varv..

                              Trodde först jag hade misslyckats med ventilspelet men eftersom ljudet bara kom vid gassläpp och inte följde varvtalet så räknade vi bort det rätt omgående 🙂

                              Ska iaf ner till Kullen imornkväll och även köra på Fredag, dock då med långloppsbilen vi har i kompiskretsen så man får lite köra iaf!

                              Ok.
                              De låter som en bra plan 🙂 stor tumme upp på de, så syns vi i helgen.

                              #273629
                              Koffe
                              Keymaster

                                Surt att det ska strula! Hoppas ni löser det snart (och att det inte blir allt för dyrt).
                                F.ö. tror jag att 1.6l-diesel och extraljusramper är nästa stora grej i TimeAttack 😉

                                /K

                                #273693
                                Hempo
                                Deltagare

                                  Ok.
                                  De låter som en bra plan 🙂 stor tumme upp på de, så syns vi i helgen.

                                  Var inte det, plockade av kåpan och kände på spännarna, stumt.

                                  Så blir lyfta motorn.

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.