Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 131 totalt)
  • Författare
    Hempo
    Deltagare

Borde du inte uppgradera dom till något lite kraftigare?
      Känns som om att de kommer att krokna igen.

Anledningen till att de krokna ser ut som att cyl 1 har komprimerat vätska av nån orsak.. Så var inte effekten som var för hög eller så eller liknande.

Koffe
      Keymaster

Gjort nåt mer sen sist? Kollat om loppet går att “rädda”?

Hempo
        Deltagare

Gjort nåt mer sen sist? Kollat om loppet går att “rädda”?

Lämnat blocket till Ultra för honing, de trodde inte det skulle vara någon fara. Upptäckte även att staken till 3an va lite krokig också.. inte alls på samma nivå som 1ans men ändå. Så håller på och kikar efter stakar och kolvar nu. Viktigt med stakarna dock att överfallen är “sågtandade” i sin anliggningsyta då de är tillverkade i lite offset från centrum. Ett flertal som kört ras med värre stakar just pga detta.

Har kikat på Carillo-stakar men de kostar ju en fin slant.. Får se vad det blir i slutändan 🙂

Koffe
          Keymaster

Skönt att de trodde det skulle gå att fixa!
            Kollade runt lite på stakar i helgen jag med… Runt $1000-1200 verkar man få lägga 🙁
            2v-planen börjar se tight ut gissar jag?

Hör av dig om du behöver mer hjälp(:rolleyes:) sen!

Hempo
            Deltagare

Skönt att de trodde det skulle gå att fixa!
              Kollade runt lite på stakar i helgen jag med… Runt $1000-1200 verkar man få lägga 🙁
              2v-planen börjar se tight ut gissar jag?

Hör av dig om du behöver mer hjälp(:rolleyes:) sen!

Mjo precis.. Hittade en ÅF i Sverige som hade JE-Kolvar och eventuellt stakar till ganska vettiga priser. Mailade imorse och väntar på svar därifrån 🙂

Tidsplanen ser mörk ut och detsamma med den ekonomiska planen 😀 Haha!

Yes jag hör av mig när det är dags att sätta ihop allt igen d—0.o—b

Koffe
              Keymaster

Hur ligger Ultra själva i pris förresten? De är väl ÅF för Carillo bla.

Hempo
                Deltagare

Hur ligger Ultra själva i pris förresten? De är väl ÅF för Carillo bla.

Inte frågat, men pratade med JRM som fått inköpspris på Carillostakar till en GT86 de bygger smidd maskin på och det kostade ca 12k.

Ultra har ju inte uppdaterat sina prislistor på nätet sen 07….

Koffe
                  Keymaster

Kolla i UK också. Finns väl ett par potenta motorbyggare (typ RCM) som säkert vet vad du bör plocka i…

Hempo
                    Deltagare

Kolla i UK också. Finns väl ett par potenta motorbyggare (typ RCM) som säkert vet vad du bör plocka i…

Beroende på vad folk har för sortiment så är det alltid just “det” som gäller.. Men jag siktar iaf på JE- kolvar med 10:5:1 i kompförhållande samt eventuellt Brian Crower stakar. Jävligt tunnt med svenska ÅF som har stakar till FA20 i sortimentet förutom Carillo…

Kommer beställa JE-kolvarna och Brian Crower stakar från Import Image Racing inom kort. De har jäkligt bra priser samt låg frakt och möjlighet att märka prylarna som “gift” så med lite flyt kanske man klarar sig undan tull o moms…

Hempo
                      Deltagare

Dååså kolvar o stakar enligt ovan beställdes precis. Och nyss var jag och lämnade in hela vevpartiet hos Ultra för balansering, skadar liksom inte.. 😀

Koffe
                        Keymaster

skadar liksom inte.. 😀

Nej inte mer än plånboken 😉

Hempo
                          Deltagare

Nej inte mer än plånboken 😉

Haha, vill inte tänka på hur mycket bilen har kostat.. 🙁 d—0.o—bd—0.o—b:D:D Men hur kul är det att ha pengarna på hög bara? 😎

Fricke.w
                            Deltagare

Haha, vill inte tänka på hur mycket bilen har kostat.. 🙁 d—0.o—bd—0.o—b:D:D Men hur kul är det att ha pengarna på hög bara? 😎

Livet handlar ju om upplevelser

Fricke.w
                              Deltagare

Hur ligger du till Emil 🙂
                                Antar att du missar även Mantorp 3-4 juli?

Hempo
                                Deltagare

Hur ligger du till Emil 🙂
                                  Antar att du missar även Mantorp 3-4 juli?

Det kommer bli tajt…

Vevpartiet är balanserat, blocket blir honat och förhoppningsvis monterat på måndag av ultra. I värsta fall endast honat så sätter jag ihop blocket själv. Sen ska skiten ihop och i.. Två kvällar max får det ta och är då förhoppningsvis startad på tisdagkväll.. Sen pang till jrm som får mappa igen för att torsdag kväll åka mot Mantorp 🙂

Tajt schema, ja. Görbart, ja 😀 så håll tummarna!

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.