Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 131 totalt)
  • Författare
    Hempo
    Deltagare

kul att träffas!
      Grymt att allt lirade för dig efter allt slit.

Ja detsamma 🙂 ses kanske 25-26e också?

Mm känns nästan surrealistiskt att ha den på bana efter drygt 11 månaders koma 😀 haha

Hempo
      Deltagare

Håll ett litet öga på nästa timeattacknu avsnitt på Viasat motor 16/7. Blir ett kort inslag om både mig, bilen och poolen 😀 haha!

Zlasher
        Deltagare

Håll ett litet öga på nästa timeattacknu avsnitt på Viasat motor 16/7. Blir ett kort inslag om både mig, bilen och poolen 😀 haha!

kul, det får man inte missa=)
          Hur känns bilen nu då? är du nöjd med den?

Hempo
          Deltagare

kul, det får man inte missa=)
            Hur känns bilen nu då? är du nöjd med den?

Hehe nae ett rätt skoj inslag faktiskt 😀 :p

Bilen känns bra, ska fixa bromskylning bara så man slipper damma ut i lekakulorna (eller värre) i framtiden igen..

Har även nåt oljeläckage, troligtvis packboxen vid veven mot lådan.

Utöver det så känns det bra! Ska in och mappas ordentligt och bänkas nästa onsdag så får se hur det går då 🙂

petrowski87
            Deltagare

tja
              kul att grejerna håller och bra glöd att då orkar kämpa på 🙂
              lycka till och vi ses på träffen du ska väll dit ? 🙂

Hempo
              Deltagare

tja
                kul att grejerna håller och bra glöd att då orkar kämpa på 🙂
                lycka till och vi ses på träffen du ska väll dit ? 🙂

Tack 🙂

Aa verkar hålla helt ok än så länge iaf! Kört 100 mil sen renovering och det känns ju bra 😛

Japp tanken är att komma och köra båda dagarna 🙂

Hempo
                Deltagare

Igår åtgärdades oljeläckaget jag haft sen motorrenoveringen. Trodde först att det var bakre packboxen till veven då det droppade precis underifrån mellan motor o låda.

Så lyfte ur lådan med hjälp av en kompis och såg att det istället fuktade olja ifrån en täckplatta till höger av motorn istället. Skruvade loss och såg att den på nåt sätt hade slagit sig litegrann och därigenom inte slöt tätt. Så efter lite massage med en hammare så monterades den tillbaka och läckan var borta 🙂

Passade även på att byta olja i lådan till ny Redline Lightweight Shockproof samt motorolja till 77 10/60.

Så imorse rullades bilen upp till JRM för ordentlig mappning samt bänkning. Hoppas på ungefär likvärdig effekt som tidigare men ett kompsänk drabbar ju en kompressormatad motor en hel del tyvärr..

Koffe
                  Keymaster

Nå? 🙂

Hempo
                    Deltagare

Hämtade bilen precis, och som misstänkt så blev effekten lidande av kompsänket. Ska få papperena mailade till mig men det slutade på ca 320hk i maskin. Ännu större anledning att komplettera med en turbo i framtiden… 😀 haha.

Positivt är iaf att det inte alls stressar på på samma sätt som 360 på originalmotor gjorde 🙂 och oljekylet gör verkligen sitt jobb, oljetemp på 80grader vid hård körning 🙂 vattentempen kunde dock få bli lite lägre ligger kring 89-90.

Hur som nu blir det fokus på bromsar och väghållning 🙂

Koffe
                      Keymaster

Inte helt otippat resultat… Men förmodligen driftsäkrare 😉

Låter som helt rätt prio i mina öron 🙂
                        Nån luftstyrning för att säkerställa att all luft genom fronten verkligen går genom kylaren + kallare termostat kanske räcker för kylning?

Hempo
                        Deltagare

Inte helt otippat resultat… Men förmodligen driftsäkrare 😉

Låter som helt rätt prio i mina öron 🙂
                          Nån luftstyrning för att säkerställa att all luft genom fronten verkligen går genom kylaren + kallare termostat kanske räcker för kylning?

Ja så är det ju, “ordentligt” byggd maskin och lägre effekt = det borde fan hålla bättre nu :p:D

Funderar på att köpa fetare kylare bara.. luftvägarna finns det ej mycket att göra åt. Ingen jättefara för vattentempen men alltid skönt att vara förberedd för RIKTIGT varma bandagar.

Igge
                          Deltagare

Feta kylare är aldrig dåligt så länge du har termostat 🙂

Är något gjort åt luftflödet från original?

Hempo
                            Deltagare

Feta kylare är aldrig dåligt så länge du har termostat 🙂

Är något gjort åt luftflödet från original?

Ja nej precis 🙂

Inget gjort där, men är ett väldigt fritt flöde i mina ögon i fångare osv 🙂

Inte kikat jättenoga på det än iofs så kanske ska börja där 😉

Hempo
                              Deltagare

Som de flesta som var på storträffen i lördags vet så stack jag hem lite tidigare.

Detta pga att motorlampan tändes och med utläsning av felkod så hade jag misständning på 4ans cylinder.

Provade igår och flytta spolen till 2an för att se om felet flyttade sig, det gjorde det inte..

Dock så hittade jag en servicebulletin för de tidigt tillverkade bilarna att man kan behöva shimsa camshaft sensor till rätt spec om man får den felkoden eller en liknande. Förhoppningsvis så är det det som är problemet.

Ska mäta och kolla så snart jag hinner, bilen går som den ska när man kör förutom att den nångång ibland kan vara lite trögstartad och går liite ryckigt på jämn gas under 2000rpm. Wish me luck 🙂

Hempo
                                Deltagare

Visade sig att det var själva sätena på några av ventilerna som gått ner sig vilket gjorde att de inte stängde ordentligt.

Så under vintern så har topparna legat hos Ultra Motors och fått nya säten och de fick även äran att justera in ventilspelet.

Under förra veckan och denna så har arbetet med att slå ihop maskinen gått smidigt och igår så startades den upp 🙂

Hade dock små misständningar under den korta stund den gick på tomgång, kan vara för att jag var lat och inte bytte stift från i somras när den började bråka alternativt något annat skit. Planen är att byta stift imorgon och varmköra så får jag se om det försvinner. Sen skall det bara besiktigas 🙂

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 131 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.