Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265660
    Fricke.w
    Deltagare

      Precis, väntar kannske var fel uttryck då.
      Försöker få hem en 2,5″ slime line (R) appelt dämpare, för att Kunna färdig ställa avgaset då 🙂
      Meca skulle ha hört av sig i eftermidags om bestälning och leverans, men antar att jag vakert får vänta till måndag 🙁

      #265748
      Hempo
      Deltagare

        Precis, väntar kannske var fel uttryck då.
        Försöker få hem en 2,5″ slime line (R) appelt dämpare, för att Kunna färdig ställa avgaset då 🙂
        Meca skulle ha hört av sig i eftermidags om bestälning och leverans, men antar att jag vakert får vänta till måndag 🙁

        Ok, varför inte beställa direkt ifrån Appelracing?

        #265661
        Fricke.w
        Deltagare

          Hittade inga kontakt uppgifter för att beställa som privat person, därför tog jag de genom firma 🙂
          Eller är de min cp dator hemma som spelar mig ett spratt i gen?

          #265662
          Fricke.w
          Deltagare

            Ser här nu på jobbet att de går alldeles utmärkt att beställa från deras sida.
            Då är ju frågan vad är de för jäkla gravt fel eller inställning på min laptop, som gör att jag inte enns kunde visa sidan på den? 🙁

            #265749
            Hempo
            Deltagare

              Ser här nu på jobbet att de går alldeles utmärkt att beställa från deras sida.
              Då är ju frågan vad är de för jäkla gravt fel eller inställning på min laptop, som gör att jag inte enns kunde visa sidan på den? 🙁

              Hehe, tänkte väl.. varför gå genom 2a hand när man kan likagärna beställa direkt 🙂

              #265663
              Fricke.w
              Deltagare

                Då har man hunnit med att göra lite på bilen i gen då 🙂
                Bytte broms vätska till motul rbf600 och satte på mina Goodridge slangar.

                Sen fick jag fingrarna ur och punkta upp lite av rostfria avgaset och gjorde klart.

                fixade även 2st fart cans till vevhus ventilation, med samma recept i som TommK fick i sin, alltså inga tomma burkar utan riktiga oil trappers, så olje dimman verkligen har de jobbigt att försöka slinka in i motorn 😉
                Fick även bli en böj för snyggare montering.

                Bjuder även på en liten film på hur avgas combon låter nu 😀
                https://www.youtube.com/watch?v=EgR-bnybXnY&feature=youtu.be

                #265750
                Hempo
                Deltagare

                  Lät riktigt mysigt 🙂

                  #265664
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Kul att du tyckte om de 🙂

                    #265665
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Ja då har en vecka gått i gen då 🙂
                      slipade ner orginal fälgarna och lackade om dom, inte roligt att slipa för hand, men är man dum i huve och inte inser att man har bläster på jobbet, så är de fan rätt åt en 😀
                      Vart fakttist riktigt nöjd med färgen.
                      men som vanligt så har mobil kameran riktigt svårt att fånga den riktiga nyansen, men ser bättre ut än vad bilderna vill vissa 🙂



                      Sen har jag hjälpt en garage polare att göra avgas till en ford V8, vart riktigt härligt ljud i den må jag säga med vass v8 och H pipa 🙂

                      #265666
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Test monterade nya Gummina för ban åka är de tänkt, på dom tråkiga orginal fälgarna.
                        Men lite roligar vart dom i nya färgen i alla fall 🙂
                        Nu längtar man tills man får testa de ordentligt bara.




                        Men satan i gatan vilken ful stance de va på smala fälgar och högt et (N)

                        Slänger upp en bild på master brake cylinder stopern också, fast är ju ett tag sen den ramla dit.

                        Beställt lite grejer i veckan också, lite material för att bytta ut lite mer delar på avgaset.
                        sen väntar jag på att pengar ska landa på paypal, så jag kan skicka efter strumpa till broms behållaren och belägg bak till bilen ska också fixas.
                        de var vell allt just nu.

                        #265729
                        goffemannen
                        Deltagare

                          Vart köpte du catchtanken eller har du byggt den själv?

                          #265735
                          TomK
                          Deltagare

                            Kan säga att catchtanken fungerar riktigt bra!! 🙂

                            #265730
                            goffemannen
                            Deltagare

                              Ja vill också ha en 🙂

                              #265667
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Kan säga att catchtanken fungerar riktigt bra!! 🙂

                                Riktigt kul att höra, klurade ett tag på den lösningen 🙂

                                #265668
                                Fricke.w
                                Deltagare

                                  Ja vill också ha en 🙂

                                  GT86 eller Catchtank? ha ha 😀

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.