Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265731
    goffemannen
    Deltagare

      Catch tank :). Ja skickade pm till dig innan om det.

      #265792
      nilbri
      Deltagare

        Kan säga att catchtanken fungerar riktigt bra!! 🙂

        Vad är catchtank?

        #265669
        Fricke.w
        Deltagare

          Fångar upp oönskad olja från vevhus ventilationen, som annars förbräns av motorn i gen = kladd i intercoolern på en turbo bil, som sänker kyl effekten av luften och sämre oktan tal på alla bilar då bränsle blandningen blandas ut med olje dimma.

          #265793
          nilbri
          Deltagare

            Googlade. Ska inte vara lagligt på gatbil. Men det upptäcker nog inte SBP.

            #265670
            Fricke.w
            Deltagare

              Googlade. Ska inte vara lagligt på gatbil. Men det upptäcker nog inte SBP.

              Kör du sluten, så är de inte olagligt 🙂
              Men då gäller de att de finns en riktig olje fälla i burken, och inte bara en tom burk som dom flesta företag säljer, annars får du med dimman in i motorn likt förbaskat.

              #265671
              Fricke.w
              Deltagare

                Gjorde klart mid pipen i dag och montera, naturligt viss glömde jag ta kort på den och kom på den när allt var monterat och klart, så lite svårt att få någon bild på de.
                Men gjorde ett försök i alla fall.

                Ljud dämparen som syns ovan, börjar här längst till höger i bild.

                Nu tror jag faktist att jag har fått till de önskade ljudet, en riktigt efter traktad grej är att i och med att den lilla resonans ljuddämparen som sat på orginal mid pipe med katten som nu försvan, så har de åter funnit sig lite boxer rumbel på vissa varv vid körning yeyyyyyye 😀

                #265673
                Fricke.w
                Deltagare

                  Gjorde en film när jag kom hem från bankörningen på lördag.
                  Så här är den, färdig byggt avgas, varm bil och varv upp till 7400rpm 😀
                  https://www.youtube.com/watch?v=QM08l8wEQnw&feature=youtu.be

                  #265751
                  Hempo
                  Deltagare

                    Lät kalas ju! 🙂 Hur är ljudet i kupén?

                    #265674
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      De går att leva med, går ju att föra en konversation med varandra i bilen i alla fall 🙂
                      Men jag har ju original grenrör med katt i kvar.

                      Har film här på lite feg körning i regn.
                      Tyvärr så klanta jag till de och knäppte av kameran på den ända körningen under dagen som flöt på 🙁
                      Men de blir ju fler gånger 😀
                      https://www.youtube.com/watch?v=JHmvCkPsqDI

                      #265778
                      BjorneJ

                        såg ut att vara en trevlig bana kunde tyvärr inte komma den här gången men nästa gång om det inter krockar med annat och bilen är fungerar så är jag där…

                        #265672
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          såg ut att vara en trevlig bana kunde tyvärr inte komma den här gången men nästa gång om det inter krockar med annat och bilen är fungerar så är jag där…

                          Låter fint de Bjorne, räknar med dig den 12 juli 🙂

                          #265675
                          Fricke.w
                          Deltagare

                            Tänkte jag kunde dela med mig av hur fälgarna klarade av första ban dagen (haha)
                            Var nog ingen vidare lack för hårda tag de där, eller så spelar de in att jag strunta i att klar lacka dom, då jag inte ville ha den glansiga ytan, men så här i efter hand hade man ju kunnat kört på mat klar lack 🙁

                            Beläggen då, jo dom är gråa nu mer, men de visste jag ju att dom skulle bli, de var project mu duktiga att på peka, vad säjer man rejs patina 🙂

                            Men super nöjd med beläggen så här långt i alla fall, fejdade inte en enda gång (Nöjd)

                            Köpte även lite motor rums pynt, i form av project mu behållar strumpor, sexy :mrgreen: men man vill ju tro att dom ska sugga åt sig om de blir spil och alla andra på banan ska vara nöjda och glada med en då 😀

                            #265676
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Första dagen på semestern och kände att jag måste hitta på något i alla fall.
                              Så dök ner till garaget efter en Kaffe och gjorde detta 😀

                              Texten vart väldigt liten och fjantig, så de på sidan om vart improvisation för att fylla lite mer på däcket.

                              Många tycker säkert varför göra så, eller de där är vell ingen RWB porsche precis dom ska sitta på, nix pix icke.
                              Men som stort RWB fan man är så kunnde jag inte hålla mig.

                              Jo just ja, köpte även nya project mu 400 belägg till bak bromsarna också, så hoppas dom kommer snart.

                              #265677
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Ser vell ungefär ut så här på då 🙂

                                Fick hem mina nya bromsbelägg till bak i går också, project mu NS400.

                                Nu ska jag kila ner och montera broms kylningen jag gjorde i veckan, sen blir de även lite delet av bös på insugs boxen mm, ska även göra om intake duct är de tänkt.

                                #265736
                                TomK
                                Deltagare

                                  Första dagen på semestern och kände att jag måste hitta på något i alla fall.
                                  Så dök ner till garaget efter en Kaffe och gjorde detta 😀

                                  Texten vart väldigt liten och fjantig, så de på sidan om vart improvisation för att fylla lite mer på däcket.

                                  Många tycker säkert varför göra så, eller de där är vell ingen RWB porsche precis dom ska sitta på, nix pix icke.
                                  Men som stort RWB fan man är så kunnde jag inte hålla mig.

                                  Jo just ja, köpte även nya project mu 400 belägg till bak bromsarna också, så hoppas dom kommer snart.

                                  Snygga fälgar! 😉

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.