Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 172 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Ha ha Jo visst vetu 😉

Fricke.w
      Deltagare

Tänkte jag kunde samla filmerna här från alla körningar i sommar.

Helsinge raceway i regn 28/6-2014
        https://www.youtube.com/watch?v=JHmvCkPsqDI

Helsinge raceway 12/7-2014
        https://www.youtube.com/watch?v=YDWEhYIo99s

Subaru träffen björkvik ring.
        https://www.youtube.com/watch?v=YgDy3LIJnPw

https://www.youtube.com/watch?v=Oxvb8JI1Kjg

Helsinge raceway 2/8-2014.
        pass 1
        https://www.youtube.com/watch?v=kiitTKkvUYk
        Pass 3
        https://www.youtube.com/watch?v=lqneBTvjgqs

glömde ladda kameran till 4 körningen på helsinge raceway, så inga filmer tyvärr 🙁

Men en av filmerna från mittsverige banan kan jag bjuda på, onsdags bus 27/8
        https://www.youtube.com/watch?v=ieVnN5CV60A

Fricke.w
        Deltagare

I går var bilen in på Toyota för ett verkstads besök.
          Fick äntligen den kam drivna högtrycks pumpen ut byt, skönt att slipa tickandet och syrsa ljudet 😀
          Fick även ny vxl låds olja, skönt med garanti i bland 🙂

Hempo
          Deltagare

Kan det vara du som är anmäld till Club-klassen i Timeattack nästa år? 🙂

Fricke.w
            Deltagare

Skulle kunna vara så ja 🙂
              Du skulle köra club challange va?

Hempo
              Deltagare

Skulle kunna vara så ja 🙂
                Du skulle köra club challange va?

Kul! 🙂

Aa precis, ska bli riktigt spännande!

Fricke.w
                Deltagare

Ja de ska bli riktigt kul.
                  Längtar redan 😀

goffemannen
                  Deltagare

Klart det är han. Välkommen till serien :). Vi syns på kinnekulle i vår.

Fricke.w
                    Deltagare

Klart det är han. Välkommen till serien :). Vi syns på kinnekulle i vår.

Jo visst är de så 🙂
                      Japp de gör vi, ska bli kul att se en del ansikten man bara träffar över nätet annars 😀

Nu väntar en vinter med mycket förhoppningar och lite roligt slit 🙂
                      Och mycke !!! Övertid, för att få råd med alla nödvändigheter och onödigt hoppas jag 😉

Fricke.w
                      Deltagare

Som sagt han med 7st ban körningar i år, och hade fruktansvärt roligt :hyper:

Bilens resumé ser i dags lägget ut som följande.

BC racing BR coilovers. 9kg/7kg inte världens bästa grejer, hade önskat mig en uppsättning KW club eller liknande, men de får bli senare.
                        justerbara droplinks fram.

Fälgar, däck och bromsar
                        XXR531 18×9,5 et20 med Hankook 225/40, transport från a till b uppsättning.
                        Original 17×7,5 Linden green, me Falken azenis fk453 sop slut nu tyvärr.

GoodRidge G-Stop Stainless Steel Front/Rear Brake Lines.
                        Motul RBF600 broms vätska.

Project Mu HC+800 belägg fram.
                        Project Mu 400 belägg bak.
                        Grimmspeed Master Cylinder Brace stoper.

Cosworth panel filter.
                        Issis performance titan axel bak 2,5″.
                        Rost fritt cat bak 2,5″ Med ljuddämpare från J-Spec.
                        2,5″ mid pipe, med ljuddämpare från J-Spec.
                        Perrin Crank Pulley röd.
                        HKS olje filter.
                        Mobil 1 esp formula 5w30.

Ja som sagt, har ju då anmält mig till att köra club under TAnu till 2015 och blir vell första gången jag besöker dom riktiga banorna vi ska köra på där, så förväntar mig vell inget direkt under verk precis, men ska bli förbaskat roligt i alla fall och man får ju erfarenheter och mer ha begär i bagaget hoppas jag, å det kommer ju trigga intresset ännu mer 🙂

Grejer som är på G under vintern då?

Broms kylning under konstruktion och snart klart.
                        Catch tanks modell 2 på gång.

Betalade ett packet i dag, som är på väg hem snart hoppas jag från FT86speedfactory.com med följande delar.
                        Perrin olje kylar kitt, med termostat.

Exedy Stage 1 Clutch Kit med 5.4kg svänghjul.

TRD Quick shift kit.

MTX-D: olje tryck och temperatur i en och samma enhet.

Mtec drifft shift knob.

Sen ska jag hålla mig med nästa bestämning till black friday den 28/11 tänkte jag med att beställa resternade grejer, för man får ju ganska bra rabatter då 😉

Enkei rpf1 17×9 et35, kan ju inte skada att ta bort lite roterande vikt om man även vill köra lite bredare sulor också.

Project mu club racer belläg runt om eller om jag ska köra på Carbotech xp10?

Och 10kg/10kg swift fjädrar till BC benen tänkte jag.

Skulle de mot förmodan även finnas lite mer pengar över, så är jag väldigt sugen på lite TRD aero delar också, då dom är testade och framtagen i vind tunel i och med TRDs Griffon Project bil.

Kannske även deras TRD Door Stabilizer Kit, då de tydligen ska styva upp chassit en del, genom att ta bort glappet i dörarna och även de användes på Griffon bilen.

Sen kannske även en ny tappning på STI avdelningens gummi flerp till orginal vingen på Subaru BRZ, fast Password jdm gör den i natur färgat kolfiber, i like 🙂

Sen finns de ju så klart et ton med mer grejer man vill hinna med att fixa och köpa, men kommer att uppdatera allt efter som, med vad som händer i garaget i vinter.

Sen får vi ju inte glömma att en riktig hjälm,overall och stol, 6p bälte mm, ska ju också införskaffas.
                        Funderar starkt på RRS grejer för de ändamålet, då de ganska bra priser på dom produkterna och dom möter kraven för reglementet.

GDB2003
                        Deltagare

Grymma delar du listar!

Fricke.w
                          Deltagare

Grymma delar du listar!

Känns skönt att bollen är i rullning nu 🙂

Fricke.w
                            Deltagare

Kom på att de måste kollas över en riktig skvalp plåt också till sumpen.
                              Även fast FA20 motorn är bättre uppbyggd i det avseendet jämfört med EJ serien, så är de ändå en bra ide om de ska börja svängas ordentligt och man kannske skulle få för sig att pröva lite klistrigare däck sen.

Undrar om inte Moroso skulle kunna vara vinaren.

eller nå annat alternativ Finns juen del att välja på?

nilbri
                              Deltagare

Fina grejer

Fricke.w
                                Deltagare

Fina grejer

Ska bli kul att öppna packet 😉

Riktigt najs! Inga kompromisser! Kommer ju bli farlig på banorna den här ju 🙂 rpf1 är så äckligt grymma, funderar själv på dessa!

Man kan ju hoppas att de blir en bra gryt bas av grejerna och att de funkar bra på banan 😀
                                  Då är vi 2 som är svag för enkei rpf1, men är ganska så svag för NT03+ också om jag ska vara ärlig, men pris mässigt och vikt mässigt, finns de inte mycket som slår rpf1 🙂

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.