- Detta ämne har 171 svar, 39,610 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 2 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2014 kl. 08:22 #265788emilboylarssonDeltagare
Alltid kul när grejer trillar in! 🙂 jag köpte killer b motorsports skvalpplåt. Det stod mellan den eller gå fullt ut med moroso alu tråg. Blev lite snål så det blev bara den. Men det blir nog alldeles utmärkt tror jag!
12 november, 2014 kl. 16:19 #265688Fricke.wDeltagareAlltid kul när grejer trillar in! 🙂 jag köpte killer b motorsports skvalpplåt. Det stod mellan den eller gå fullt ut med moroso alu tråg. Blev lite snål så det blev bara den. Men det blir nog alldeles utmärkt tror jag!
Ja just ja, har ju dom också, kanske skulle kolla över om killer b har nåt till FA20 motorn också, annars lutar de åt moroso eller nå Japanakt företag, då de fanns en hel del olika av dom 🙂
12 november, 2014 kl. 16:22 #265733goffemannenDeltagareJag är osäker på om killer b har till fa20. Verkar som de inriktat sig på ej motorerna. Ja vet att de utvecklar saker till den nyaste wrx/sti nu iaf.
Själv gick ja fullt ut på killer b. oljesug,skvalpplåt och oljetråg.
12 november, 2014 kl. 19:27 #265737TomKDeltagareKul att vi kör samma serie i år! 😀
13 november, 2014 kl. 12:02 #265689Fricke.wDeltagareJag är osäker på om killer b har till fa20. Verkar som de inriktat sig på ej motorerna. Ja vet att de utvecklar saker till den nyaste wrx/sti nu iaf.
Själv gick ja fullt ut på killer b. oljesug,skvalpplåt och oljetråg.
Mycket möjligt, vet att jag sätt någon tråd på FT86club.com om att killer b höll på med nå till sumpen på FA20/FB20.
Annars lutar de åt Moroso eller Tomei då dom har universal grejer för att bygga eggen innesluten boxning i sumpen, om de skulle kunna funka, men tråget är väldigt litet på FA20, jämfört med ej serien.
13 november, 2014 kl. 12:07 #265690Fricke.wDeltagareKul att vi kör samma serie i år! 😀
Ja de ska bli riktigt kul 😀
20 november, 2014 kl. 18:50 #265691Fricke.wDeltagareJa och så var de ju de där med broms kylningen.
Tror jag lär behöva de i alla fall, för så här ser beläggen ut i fram, strunta i skivan, tvättade bilen innan jag körde in den på vinter idet 😀
Observera att beläggen fram såg ut som beläggen bak, innan de begav sig, enda skillnaden är att jag kört med hc800+ i fram och 400 i bak.
Har varit riktigt nöjd med hur beläggen presterat, aldrig varit några överraskningar, och när dom väl börjat tappa lite bet i slutet av ett pass, så är de väldigt lite och förutsägbart.
Men man börjar ju fundera, när de ser ut som beläggen fram i princip har brunnit (gummi bälgar och liknande har faktiskt klarat sig, dock blivit lite hårdare tycker jag mig känna, så ett bytte står på listan)
:p
Och i bak ser de nytt ut.
Men enligt dom större forumen för FRS/GT86/BRZ så ska man ju ej blanda belägg på dessa bilar tydligen, utan köra samma bak som fram, då de annars sabbar broms biasen enligt dom som åker FRS cup och TA med dessa bilar?Som sagt, har ju även gjort klart allt för broms kylningen.
Men nu börjar jag tvivla på att de går att få dit, finns inget bra ställe att dra slangarna förbi innerskärmarna, utan att hjulen tar i, vid fult ratt utslag, eller funkar de ändå tro, om jag skulle platta slangarna lite så går de nog fritt i och för sig, tankar på de?
Lite bilder på o lackerade intagen.
Tog tyvärr ingen bild på motsvarande som ska på broms sköldarna.
Annars om de inte skulle funka, så får man vell göra som vissa andra har gjort och köpa sig Porsche gt3 luft skopor till bromsarna, funkar tydligen ganska bra att moda dit dom på armarna.
Eller så gör jag egna helt enkelt, har ju tillgång till en hel del material på jobbet 🙂
Mitt stora efterlängtade packet från staterna, har anlänt till Sverige i lördags.
Men fortfarande inte ett ljud från nå transport företag här hemma? 🙁20 november, 2014 kl. 19:23 #265785zanoiiDeltagareBrukar ta lika lång eller längre tid inom Sverige som det har tagit hit..
20 november, 2014 kl. 19:49 #265692Fricke.wDeltagareBrukar ta lika lång eller längre tid inom Sverige som det har tagit hit..
Jo de är sant, men har aldrig väntat så här länge på att få papper på förtullningen för.
Men någon gång ska man vell få bita i de sura äpplet tydligen.22 november, 2014 kl. 01:14 #265693Fricke.wDeltagareFick äntligen ett packet i dag.
De var ganska man-handle kan man ju säga, men plocka upp och inspektera allt och de verkade vara i sin ordning 🙂Setrab kylare och mocal termostat, märks att Perrin är en kvalitets firma och riktigt bra och genomtänkt som vanligt, när man köper något från dom.
Men varför envisas dom med att skicka med dessa stickers, med allt dom säljer :p
Har man ju lite mer roligt att pyssla med i alla fall :bang:26 december, 2014 kl. 15:34 #265696Fricke.wDeltagareJa då har de vell hänt lite i gen, men ska jag vara ärlig, så är de trögt nu.
Har kämpat med tennis armbåge i över ett år och nu på slutet har de blivit olidligt, är inte längre muskler och festen som trilskas utan de är i leden nu mer, också tappar jag känseln i tummen och fingrarna i mellan åt, vet fan inte vad jag ska göra med armen snart, nätterna är värst då jag vaknar hela tiden så fort man rör armen :bang2:
Och vore inte de nog, så pajade jag vänster knä för 3 gången i veckan, man blir ju så jäkla less så jag vet inte vad, blir förmodligen min femte knä operation :down:
A ja nu skiter vi i kroppen en stund och koncentrerar oss på de som faktiskt är roligt :up:Installerade oljekylaren med tillbehör utan nå större motgångar.
Sen passade jag på att även instalera min innovate mtx-d olje tryck och temp mätare, fick göra lite egna lösningar innan jag fick de som jag ville, men de vart bra till slut.
Efter de tog jag mig en titt på hur HKS och den kända egengjorda moden på luft snorkeln kunde kanske göras bättre och visst gick de.
upptäckte fort att original kanaler i krock balken och frigoliten var för att just få upp luften till snorkeln och en ide födes om att göra de lite bättre, så för att få någon så när kvitto på att de funkar, klippte jag väldigt tunna fransar av papper och tejpade över original kanalerna och efter mod och de vart ett större flöde 🙂
Så här gjorde ja i alla fall.
på kanten som den tejpade pilen pekar, träffar luft strömmen krock balken original, för att skicka luft upp till snorkeln.
Skar sedan till och limmade i bitarna jag fick över från frigoliten, för att få en slätare passage.
Sen började jag tillverkningen av en alu plåt som bokades i olika sektioner för att styra luften och få lite mer luft ner i från med upp till filtret.
Gjorde sedan en version 2.0 på plåten, som inte var lika illa tilltygad och finare bockat samt även lite längre, moddade även om snorkeln för att passa till de nya.
Man kan se att neder delen på styr plåtarna hamnar lite längre ner än orginal balk för luften.
Började även på en version 2 på catch tankarna till vevhuset och topparna.
De var allt för närvarande
27 december, 2014 kl. 10:27 #265754HempoDeltagareTjusigt! 🙂 Oljekyl står på tur så fort min maskin är ihop igen.. blir dock inget färdigt kit utan köper löst och snidar ihop så man kan sätta det precis där man vill osv 🙂
Trist när kroppen strular men du ser ju ut o kunna jobba iaf, starkt ;D
28 december, 2014 kl. 15:39 #265697Fricke.wDeltagareTjusigt! 🙂 Oljekyl står på tur så fort min maskin är ihop igen.. blir dock inget färdigt kit utan köper löst och snidar ihop så man kan sätta det precis där man vill osv 🙂
Trist när kroppen strular men du ser ju ut o kunna jobba iaf, starkt ;D
Jo de är nog inge fel med att bygga eget, men glöm inte att köpa/bygga någon spacer till termostaten, annars hamnar den i uppsamlings kanten för olja, vid olje filtret, man måste få upp den för kopplingarnas skull 🙂
Jo då de går att skruva lite, men man får sota för de på nätterna, då man stelnar till och kroppen säger i från 🙁
Man kanske skulle ha läst på lite om anatomi också, så man kan laga sig själv också, hur svårt kan de va 🙂5 januari, 2015 kl. 07:47 #265698Fricke.wDeltagareGrymt jobbat, kommer bli fantastisk den här 🙂
Jo jag hoppas den blir de i alla fall 🙂
5 januari, 2015 kl. 07:48 #265699Fricke.wDeltagareÄntligen färdig med broms kylningen i fram, har ju inte tagit lång tid att gör, men där emot så har de gjorts väldigt lite på de, men så i helgen la jag några minuter på de i gen.
Ska bara kapa hål för slangarna i innerskärmarna också, men de blir sen, ska bort med dom först nu och åtgärda med lite lack och så vidare, då jag har haft närkontakt med höger fram i innerskärmen, så de har gått i genom och bar metal har blåtat sig upp mot fjäder tornet
:rolleyes:Lägger upp lite bilder på första catch tanken jag gjorde för vevhus och topparna, uti fall de finns fler BRZ/GT86 åkare här som funderar på liknande, men nu ska dom plockas av som sagt och läggas på hyllan, då model 2 på dom blir färdig i slutet av veckan 🙂
Enkei RPF1 17×9 et35 i guld, betalda och på väg hem över atlanten 😀
Ledig 3 daga nu, så bär av ner till garaget och fixa till + rost laga en polo jag kom över biligt, för att sälja i ett senare skede och bekosta lite mer roliga delar 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.