Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 172 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #265700
    Fricke.w
    Deltagare

      De får man

      #265702
      Fricke.w
      Deltagare

        Fick fingrarna ur och tog bort växellådan i går i alla fall.
        De jag la större märke till, var att avgassystemet såg ut att ha gått väldigt varmt och de fanns inte en tillstymmelse till ljuddämpning i kvar?
        Och detta efter 7st körningar, kann tillväga att dom var packade med rostfri ull.

        #265694
        Fricke.w
        Deltagare

          Vart inge skruva i dag, vart bara skit prat, men kan va roligt de också i bland :p
          Men i går som sagt tog jag bort lådan för att byta till en lite kraftigare tryckplatta och lamell och ett lättare svänghjul.
          Som jag trodde så var de när på nyskick på grejerna, men dom har ju bara rullat 700mil också 🙂

          http://rejsa.nu/im/user/17913/2015-01-21-22-11-02_image.jpg%5B/mig%5D

          Men i dag när jag kom hem från jobbet, så väntade ÄNTLIGEN!!! En av mina egenhändigt köpta julklapp, tror faktist att nästa julklapp också kommer den här veckan, då de paketet varit i Sverige ett par dagar nu 😀

          Kan bli jäkligt tajt mot innerskärmen dock med 245or vid fullt ratt ut slag, men går nog bra med 235 också som jag funderat på.
          Men dom är hemma hela och fina i alla fall 😀

          #265760
          Igge
          Deltagare

            Jävligt gött!
            Hur är lådan på dom där?

            Samma tåliga som STi sexpetade eller mer som den fempetade?

            #265701
            Fricke.w
            Deltagare

              Jävligt gött!
              Hur är lådan på dom där?

              Samma tåliga som STi sexpetade eller mer som den fempetade?

              Jo de kändes rätt när jag packade upp dom 🙂

              Lådorna är nog tyvärr inte lika bra som STI 6 petad, de körs vell 350whp på dom i alla fall, men skulle tro att smärt gränsen ligger just där någon stans, men är vell så klart vridet som dödar i gentlige, visa i USA som plockar lite effekt med smid botten och rejäla snurror, har ju hunnit med en och annan låda.
              Den vägde runt 40kg så är nog inte världenskraftigaste grejer i den 🙂

              #265695
              Fricke.w
              Deltagare

                Omg vad fint de gjorde sig, lika klassiska som te37or, och mer prisvärda.

                Jo lite så är de vell, riktigt nöjd med helheten i alla fall 🙂

                #265703
                Fricke.w
                Deltagare

                  Då kom de lite packet i dag i gen, försöker harva på och hinna färdigt med allt på listan till premiären i vår.
                  Dock kan man vell kanske tycka att visa delar i dom här paketen, inte direkt är nödvändig, men man måste få boosta lill egot i bland också 😀

                  Carbon Fiber Gurney Flap / Password JDM 7075 alu hjul muttrar / nya 10kg fjädrar till bc benen bak.

                  #265704
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Lovade att jag inte skulle något till garaget i dag, men ingen mår ju dåligt av de dom inte vet :rolleyes:
                    I bland kan de ha sina fördelar att ha hund, så man bara kan råka ta en promenad förbi garaget 😀

                    Så slank in och torr monterad lite till.

                    Ja just ja, monterade ju nya svänhjulet och tryckplatta med lammel i går, glömde ta ett kort på vad som döljde sig bakom svänghjulet, så snor ett från nätet i stället 🙂
                    Är ju så klart triger skivan eller vad vi ska kalla de för, men de första jag tänkte var att de var ett underligt ställe att placera audis ufo broms kylning på 😀

                    Och en bild på nya sväng hjulet, inget ide att knäppa på hela packetet, då de i stort sätt ser lika ut som orginal, dock var de något mindre diameter på allt i de nya kittet, får ju mindre massa ute i perforin på så sätt.

                    #265705
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Japp så vad har hänt i garaget då?
                      Ja inte så mycket som jag skulle ha velat i alla fall, mest pappers arbete faktist involverande mail till jordens alla hörn känns de som, men den som inte vågar fråga, kan inte ens få ett nej och ska man söka sponsorer så har man direkt inget att förlora, bara köra på.
                      Och de har faktist blivit en hel del sponsorer 😀
                      Både i Sverige och länder som USA och Taiwan/Japan, ska ta de mer ingående lite senare i veckan, men kan säga att sponsorn från Taiwan/Japan, van i alla fall en av sina Time attack serier med just en GT86 och placerade sig bra även i andra, och deras produkt ser grymt lovande ut 🙂

                      I garaget så har jag bytt fjädrar bak till 10kg, så nu mer ska de prövas 10kgF/10kgB men har starka funderingar på att även köpa en uppsätning 8kg, så man kan pröva sig fram.

                      Sen är broms kylningen 100% klar, vart en del fabriserande att få de att gå fritt vid fullt ratt utslag och få innerskärmarna att passa på samma gång.

                      Limmade fast Password JDM vingen på orginalen.

                      Monterade ju även TRD short shift och lägena vart sjukt korta, vilket var bra, då tanken hela tiden var att förlänga spaken, för att slipa rota i växlarna så länge då jag tycker att de tog onödigt med tid på trixa banor och resultatet vart riktigt bra 🙂

                      TRD bussningen med tillbehör.

                      Förlängaren och nya delrin knoppen.

                      Alu stycket svarvat, dock ej gängad här.



                      Passade ju även på att tvätta av allt satans grönt snor på lådan när den var borta, ser ju ut som dagis varit lös på hela bilen med allt grönt slime dom så snällt sprutat på över allt på bilen, men nu är de vell borta på de mesta grejer.





                      Gjorde om front pipen och svetsade in 200cel katten jag hade liggandes, fick bli 1,6er pinne, då jag var för slö för att dra fram tigen och böka på jobbet, men vart vell helt okej i alla fall.

                      Fick även hem stolar från en sponsor, Matfors hydraulteknik, de tackar vi för 🙂

                      En fråga, blir vell bara dumt att köra med 4-punkts eller 6-punkts bälten, då de blir alldeles fel vinklar, då jag inte har någon bur sträva att fästa dom i och efter vad jag förstått, så är ju så kallade harnes bars rent av livs farliga och funkar inte alls?
                      Så då åter står ju att skaffa så kallade cg locks till original bälte och dra om original bälte genom öppningen vid vänstra benet om jag sitter i förar stolen, eller är jag ute och cyklar då?
                      Tar gärna era synpunkter på de.

                      de var vell allt för nu tror jag.

                      #265706
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Tack Johan 🙂
                        Orginal stolarna ska jag faktist behålla, tänker inte sälja en bil till med godis på, mycket bättre att plocka av allt och kunna återställa allt till orginal den dan.
                        Men skulle jag komma på andra tankar, vet ja att de finns en som är intresserad då i alla fall 😉

                        #265755
                        Hempo
                        Deltagare

                          Kul att du lyckats få sponsorer! 🙂

                          Krigade en del redan i vintras men varenda käft då hade “redan planerna spikade för 2015 ang. sponsring” löd mantrat då..

                          Bromskylet ser snyggt ut 🙂

                          Och ja det stämmer ang. bältena, kan du inte fästa ett 4/6p bälte ordentligt så är det sämre än en org. stol med org. bälte..

                          #265707
                          Fricke.w
                          Deltagare

                            Kul att du lyckats få sponsorer! 🙂

                            Krigade en del redan i vintras men varenda käft då hade “redan planerna spikade för 2015 ang. sponsring” löd mantrat då..

                            Bromskylet ser snyggt ut 🙂

                            Och ja det stämmer ang. bältena, kan du inte fästa ett 4/6p bälte ordentligt så är det sämre än en org. stol med org. bälte..

                            De gick trögt som fan med sponsringen för mig också, sen helt plötsligt om man får en eller 2 sponsore, så verkar de sporra resten att hänga på 🙂 jag har problemet nu att de börjar bli så pass många, att de känns fel när jag inte kan erbjuda den plats dom förtjänar på bilen.
                            Har 11 sponsorer än så länge, vilket känns skit roligt 🙂

                            Vi får hoppas broms kylningen funkar som de är tänkt 🙂

                            De blir orginal bälte draget genom stolen, får vell bara vara 20 graders vinkel om de ska vara rätt på 4 och 6 punkts bält, sen ska jag försöka lösa de med cg lock eller liknande, så jag kan dra ått de så man sitter fast, blir så mycket skönare att köra om man sitter stil 🙂

                            #265761
                            Igge
                            Deltagare

                              Härligt att det händer lite, kul med sponsorer!

                              Har ett CG-lock ligger om det är intressant 🙂

                              #265708
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Skulle vara intressant att pröva ett cg lock, men ju mer jag läser om de, så verkar de som de inte funkar nå vidare på BRZ/GT86?
                                Varför de är så har jag sämre kol på 🙁

                                #265762
                                Igge
                                Deltagare

                                  Borde inte vara så dyr att skicka, kan ju slänga över den på prov mot att du betalar frakten så får du prova. Vill du behålla den diskuterar vi pris annars skickar du tillbaka. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 172 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.