- Detta ämne har 130 svar, 31,364 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av tendency.
-
FörfattareInlägg
-
21 maj, 2015 kl. 09:29 #273694HempoDeltagare
Surt att det ska strula! Hoppas ni löser det snart (och att det inte blir allt för dyrt).
F.ö. tror jag att 1.6l-diesel och extraljusramper är nästa stora grej i TimeAttack 😉/K
Aa lite halvdrygt kan man ju tycka.. 😀
Vevlager samt ramlager plockar jag hem för ca 4k, finns inga eftermarknadslager i dagsläget riktigt så blir original igen.
Tyvärr så är det varken en diesel och extraljusrampen plockade vi av igår Koffe 🙁 men nog fan ska I30’n få smaka på Ringen :p
21 maj, 2015 kl. 10:56 #273630KoffeKeymasterBra där 🙂
Stort lycka till iaf, både tll dig och teamet (och Fricke förstås :))21 maj, 2015 kl. 11:49 #273661FladricDeltagareNär vevlagren for på min Impreza knackade de bara när jag släppte ner motorvarvet utan belastning från ca 2500 till 1000 rpm… Då hörde ett svagt knackande ljud. Så kan ju mycket väl vara vevlager då 🙁
Hoppas det löser sig och att du har motivation att fortsätta med bilen!21 maj, 2015 kl. 14:29 #273695HempoDeltagareNär vevlagren for på min Impreza knackade de bara när jag släppte ner motorvarvet utan belastning från ca 2500 till 1000 rpm… Då hörde ett svagt knackande ljud. Så kan ju mycket väl vara vevlager då 🙁
Hoppas det löser sig och att du har motivation att fortsätta med bilen!Precis så det låter, inte alls nåt fruktansvärt knack utan ett ganska “mjukt” knackande.
Motivationen har gått upp och ner efter att tidsplanen “Jag är klar i februari” har skitit sig 😛 Men vafan det är bara elda på, ingen ide att grina över spilld bröstmjölk. Fördelen nu är ju att jag kommer kunna motorn utan och innan så övriga BRZ/GT86-förare kommer ha ett orakel att fråga ut sen när deras rasar :D:D:D
21 maj, 2015 kl. 20:17 #273662FladricDeltagareJa, det var rätt mjukt och beskedligt när jag rev motorn på min, då var lagren bara ytligt skavda men det syntes att de inte var bra 🙂
Haha, du tar en för laget med andra ord 😉
23 maj, 2015 kl. 18:49 #273631KoffeKeymasterKörde du inte finalen? Du hade ju fightats om sjätteplatsen med din kvaltid 🙂
//Koffe
25 maj, 2015 kl. 07:25 #273696HempoDeltagareKörde du inte finalen? Du hade ju fightats om sjätteplatsen med din kvaltid 🙂
//Koffe
Fick inte köra finalen då jag körde som “wildcard” och inte skulle “stjäla” andras chans till poäng. Helt OK enligt min mening om jag hade fått reda på det INNAN man satt fastspänd i kön till lineup.. Hade väl kunnat få köra ut som siste man utom tävlan iaf kan jag tycka..
Anyhow det var kul, trots bristen på effekt och fäste 😀 Men till Mantorp då jävlar ska BRZ’an vara fit for fight!
25 maj, 2015 kl. 09:48 #273632KoffeKeymasterÄr det alltså så att man får uppgradera sin bil hur mkt man vill (inom reglementet alltså) under säsongen men man får inte köra med en annan bil? Eller varför blev du “wildcard”-klassad?
Har läst ett och annat om själva arret, men på det stora hela verkar de flesta rätt nöjda ändå.
Jaja, du “gav” ju iaf sista platsen till en Subaru 🙂Anyhow, ut och skruva nu! 😉
Edit: Kom på att du förstås inte är anmäld till CC, därav wildcardet gissar jag..
26 maj, 2015 kl. 10:07 #273697HempoDeltagareÄr det alltså så att man får uppgradera sin bil hur mkt man vill (inom reglementet alltså) under säsongen men man får inte köra med en annan bil? Eller varför blev du “wildcard”-klassad?
Har läst ett och annat om själva arret, men på det stora hela verkar de flesta rätt nöjda ändå.
Jaja, du “gav” ju iaf sista platsen till en Subaru 🙂Anyhow, ut och skruva nu! 😉
Edit: Kom på att du förstås inte är anmäld till CC, därav wildcardet gissar jag..
Ja alltså du får ju modda hur mkt du vill under året (inom reglementet för din klass) och även byta bil (till en som passar klassen såklart).
Jag är anmäld till CC men bilen som jag lånade klassade in i Club så fick jag köra som Wildcard där eftersom det inte var min ordinarie klass.
Ikväll efter jobbet blire skruva! Kom ut och hälsa på om du har tid o lust Koffe 🙂
26 maj, 2015 kl. 21:47 #273633KoffeKeymasterMenade förstås CC vs. Club, inget annat 🙂
Såg det här först nu… Blir det meck på jobbet imorgon kväll också? (Gissar det då ni inte fick ur motorn idag 🙂27 maj, 2015 kl. 07:27 #273698HempoDeltagareMenade förstås CC vs. Club, inget annat 🙂
Såg det här först nu… Blir det meck på jobbet imorgon kväll också? (Gissar det då ni inte fick ur motorn idag 🙂Eventuellt! Ska göra litegrann och får se om jag kan få hjälp av ett par extra händer efter jobbet för att få ur den.. annars får det bli en annan dag 🙂
28 maj, 2015 kl. 07:29 #273699HempoDeltagareIgår lyftes motorn ur. Fick hjälp av Koffe här från forumet och en annan kompis.
Det mesta var förberett för lyft var bara nån slang kvar samt motorfästena sen var den redo att lyftas ur.
Lyftet gick relativt snabbt och smidigt motorn hamnade i stativ.
Sen var det dags att slå isär. Gick också rätt smidigt förutom där den flytande packningen verkligen satt sig så man fick bända och böja lite extra..Tillslut så var det dags att plocka ur kolvarna och inspektera vevlagren.
En efter en kom de ut och jag tyckte inte att nåt vevlager såg mysko ut.. Intressant tyckte vi då det var ju lagerras vi misstänkt.
Ända tills det var dags för 1ans cylinder att komma ut (samma cylinder som ventilen rök på i somras=) Och där hade jag ett litet fall av bananstake! 🙂
Ljudet vi hört va när kolven slog i botten litegrann när den var nere och vände.Så nu blir det ny stake, ny kolv, nya lager samt lämna blocket så nån får kika på 1ans lopp och få ett utlåtande därifrån.
28 maj, 2015 kl. 08:02 #273656TomKDeltagareKör du med original stakar?
28 maj, 2015 kl. 08:05 #273700HempoDeltagareKör du med original stakar?
Japp
28 maj, 2015 kl. 08:48 #273657TomKDeltagareJapp
Borde du inte uppgradera dom till något lite kraftigare?
Känns som om att de kommer att krokna igen. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.